azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Mi az a Grimace Shake, ami most mindenkit megőrjít a magyar Mekikben?

Mi az a Grimace Shake, ami most mindenkit megőrjít a magyar Mekikben?

3 megtekintés
Kultúra grimace grimace shake gyorsétterem ital mcdonald's mcdonalds tejturmix áfonya
Mi az a Grimace Shake, ami most mindenkit megőrjít a magyar Mekikben?

Július 24-én, csütörtöktől a magyarországi McDonald’s-éttermekben is elérhető a Grimace Shake, nem lesz azonban az állandó kínálat része, így sietnie kell annak, aki meg akarja kóstolni – derült ki az elmúlt órákban a magyar internet legkülönbözőbb zugaiból.

De mi ez az ital, miért ilyen színű, és miért szeretik ennyien?

A Grimace Shake a vásárlókat korábban sültkrumpli-illatú plakátokkal bevonzó gyorsétterem történetén végigvonuló karakterek egyikéről, egy Grimace nevű lila szörnyről kapta a nevét, akiről leginkább csak annyit lehet tudni, hogy imád hideg tejturmixokat, illetve kólát lopkodni. Az elmúlt évtizedekben kiadott közlemények, illetve interjúk alapján abban sem lehetünk biztosak, hogy mi is Grimace: egyikük szerint szimplán csak egy két lábon járkáló, kétbalkezes ízlelőbimbó, egy másik azonban azt állítja, hogy életre kelt turmixról van szó.

Egy dolog azonban biztos: a karakter ötvenkettedik születésnapját a McDonald’s a Grimace Shake tengerentúli bemutatásával ünnepelte meg, az pedig szinte azonnal mémmé vált, hiszen a TikTok és a YouTube egyik legnépszerűbb hashtagje, a #GrimaceShake is hozzá kötődik. Ezekben a videókban az emberek különböző furcsa helyzetekben, vagy épp egy bűnügy áldozataként (itt három fiatal, itt pedig egy kutya az áldozat) találják magukat, miután megitták a lila keveréket.

A 2023 nyarán mindössze négy hétig kapható ital rövidesen aztán a világ legkülönbözőbb részein tűnt fel, most pedig két évnyi várakozás után Magyarországra is eljutott.

A shake-et nem csak a színe, a McDonaldland Egyesült Államokban ma is népszerű – korábban a magyar éttermekben is feltűnő – karakterével való kapcsolata, illetve az online trendek, de az íze is népszerűvé tette, hiszen a lila, bogyósgyümölcs-ízű keverék vaníliafagyi, illetve gyümölcsízek együttese.

Az étterem anyagaiból sokáig nem derült ki, hogy hogy pontosan milyen gyümölcsaromát is tesznek a shake-be, a magyar honlapon azonban már egyértelmű a helyzet: áfonyaaroma van benne.

Grimace az elmúlt több mint ötven évben számos reklámban is szerepelt, három évtizeddel ezelőtt például maga Donald Trump vonta kérdőre:

Kapcsolódó cikkek