Új fejlemény van a bankkártyás vásárlások kétszeri levonásának ügyében

Ahogyan arról az nlc is beszámolt, augusztus 6-án szerdán több hazai bank ügyfele szembesült azzal, hogy bankkártyás vásárlás után ismételten megterhelték fizetési számláikat a korábbi bankkártyás tranzakcióikkal. Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. csütörtökön késő este jelezte, hogy egy szállítójuk technikai hibája miatt több partnerbankjuk ügyfeleinek bizonyos kártyás
vásárlási tranzakcióit duplán terhelték a számlákra.
A hibát gyorsan elhárították.
Az OTP által a lapunknak küldött tájékoztatás szerint „Egy külső szolgáltatónál történt hiba miatt tapasztalhatja a problémát ezt néhány ügyfelünk. A külső partner bevonásával az OTP Bank szakemberei mindent megtesznek azért, hogy a hibát orvosolják és a korrekt egyenlegek jelenjenek meg.
Az okozott kellemetlenségért ügyfeleink elnézését kérjük”. Az adott hiba is több bankot érint, mivel a szolgáltató szinte minden magyar bankkal kapcsolatban van. A hiba oka egyetlen, bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai problémája volt.
A bankok azonnal megkezdték
az érintett tranzakciók vizsgálatát és az ügyfelek megfelelő tájékoztatását. A bankszövetség szerint a helytelen terhelések helyreállítása már megtörtént. Bár a kétszer levont tranzakciók aránya a bankszektor teljes forgalmához viszonyítva nem jelentős, a Magyar Bankszövetség folyamatosan egyeztet az érintett szereplőkkel, különös tekintettel a Magyar Nemzeti Bankra. A Bankszövetség köszöni az ügyfelek türelmét és megértését. A fizetési szolgáltató pedig minden érintett ügyféltől és pénzforgalmi szolgáltatótól
elnézést kér az okozott kellemetlenségért.
Az érintett kártyabirtokosoknak ezzel kapcsolatban nem volt teendőjük, mert a tévesen beterhelt összegek teljeskörű jóváírásáról saját kártyakibocsátó bankjuk automatikusan gondoskodott.
Kép: Pixabay
The post Új fejlemény van a bankkártyás vásárlások kétszeri levonásának ügyében first appeared on nlc.