azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

A Temu már magyar eladókat toboroz, ehhez magyar menedzserrel erősít

3 megtekintés

Forrás:

Forbes
Üzlet E-kereskedelem kína online Temu webáruház

A Temu itthon is megnyitotta kapuit: magyar eladók is csatlakozhatnak a kínai piactérhez, ebben pedig a Kifli.hu volt kereskedelmi igazgatója lesz a segítségükre.

Mi történt? Kezdd el az értékesítést a Temu vevőinek milliói számára – írja immáron magyarul is a potenciális eladópartnerek számára a kínai piactéróriás az eladói központos aloldalon.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Az eladói regisztráció során Magyarországot is meg lehet már adni az üzlet helyének. Ami azt jelenti, hogy a magyar kereskedők számára is élesedett a marketplace, bárki regisztrálhat pár perc alatt Temu-eladónak, egyéni kérelmezőként vagy vállalkozásként is. A feltételek és a szükséges adatok, dokumentumok listája az aloldalon található.

Több ebből
Török gigász a láthatáron, érik a Temu utáni újabb csapás a hazai webshopokra
Éleződik a magyar csirkeháború, tapasztalt játékos hoz új ízt a magyar piacra
Az utolsó mosás: váratlanul lehúzza a rolót a magyar autómosó startup, pedig nemrég még 320 millió forintot kapott és Bécsbe készült

Mennyibe kerül? A Temu első körben azt ígéri, hogy nem számít fel regisztrációs díjat, ingyenesen lehet regisztrálni Temu-eladónak. Persze, minden bizonnyal jutalékot csípnek majd le a későbbi eladásokból. Belső adatokra hivatkozva gyors első eladást ígérnek, mondván, hogy

„a Temu nagy forgalmának köszönhetően az új eladók fele 20 napon belül eladja első termékét”.

Kontextus. A Temu hivatalosan tavaly nyáron nyitotta meg az európai kereskedők számára is a platformot. Az indulással valódi előnyökkel kedveskedett az új eladóknak, például elengedték az alapdíjat és az értékesítési jutalékot, és az eladók ingyenesen hirdethettek a platformon.

Miért fontos ez? A Temu itthon már majdnem annyi rendelésért felel, mint az itthon működő top 15 webshop együttvéve, és a helyzet csak durvulhat. Az év első felében már több mint 115 millió egyedi felhasználója volt a platformnak az EU-ban, ebből itthon 3,3 millió fő volt a magyar átlagos felhasználószám, és ezen belül is 1,6 millió fő a PwC szerinti vásárlói bázis. Elméletben ez a bázis a magyar Temu-eladók elsődleges célcsoportja, de persze egy globális piactérnek pont az a lényege, hogy a határon túlra, Európa- vagy akár világszerte értékesíts. Ehhez úgy tűnik, hogy pénzt, paripát, fegyvert megad a Temu a hazai kereskedőknek – pénz alatt az ingyenes regisztrációt értsd.

Hogyan tovább? Érdekes fejlemény, hogy a Temunak lett személyes hazai képviselete. Nem akárki lett itthon a piactér senior business development managere: megtudtuk, és a Századvég egyik konferenciájának programjából is kiderült, hogy Szalma Rita kapta meg a pozíciót.

Rita a hazai kereskedelem egyik legtapasztaltabb szakembere, 2005-ben kezdett a Tescónál, 2021-ben pedig a Kifli.hu-nál folytatta, ahonnan idén távozott a kereskedelmi igazgatói székből.