azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

A Temu majdnem annyi rendelésért felel, mint az itthon működő top 15 webshop együttvéve, és a helyzet csak durvulhat

3 megtekintés

Forrás:

Forbes
Üzlet ekereskedelem kereskedelem online Temu

Két brutális adat a Temu töretlen fejlődéséről Nagy Mártonék, valamint a PwC háza tájáról. A helyzet csak súlyosbodhat.

Megjelent a Forbes legfrissebb listája a leggazdagabb magyarokról! A listát itt böngészheted.


Mi történt? Az elmúlt napokban két brutális adat is elhangzott a külföldi online kereskedők, különösen a Temu őrült tempójú elterjedéséről Magyarországon.

Több ebből
Ő a második dollármilliárdos, akit kitermelt magából a NER
„Elfáradtunk abban, amiben élünk” – látlelet a magyar illusztrátortól, aki millióknak mutat görbe tükröt

Mit jelent ez a gyakorlatban? A Nagy Márton-féle csúcsszerv, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság a minap konferenciát tartott. Az Economx tudósítása szerint az itthon tavaly 1609 milliárd forintos forgalmat generáló online csatornák durván harmadát, 493 milliárd forintot a külföldi webáruházak tették ki – köztük természetesen a Temu is.

Honnan az adat? Az infók az egyablakos adózási rendszer adatain alapszanak, melyek alapján azt is megtudhattuk, hogy csak tavaly 80 százalékkal nőtt a nemzetközi hátterű e-kereskedők forgalma, és az idei első fél évben is további 28 százalékkal, még a magas bázis ellenére is. Ezzel a lendülettel a hazaiak nem tudtak lépést tartani, mondta a konferencián Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára.

Még egy nagy szám. Az e-kereskedelmi árucikkek hazai piaca nagyságrendileg évi 115 millió darab rendelést jelent. Ebből a Temu felel mintegy 10 millióért, mindezt úgy, hogy az országban működő 15 legnagyobb e-kereskedő cég (pl. Alza, Emag, Kifli, IKEA) együttesen ad 12 millió megrendelést – ezt már Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelemért felelős vezető menedzsere mondta a Népszavának.

Hogyan tovább? Madar szerint a Temu töretlen lendületét jelzi az is, hogy mind kosárértékben (átlagos költésben), mind vásárlási gyakoriságban (milyen sűrűn mennek vissza vásárolni), mind pedig tranzakciós számban (az említett 10 millió darab rendelés és az ebből fakadó forgalom) óriási növekedései vannak itthon.

„Egy online platform hanyatlásának az szokott lenni az első jele, ha ebből a háromból valamelyik elkezd csökkenni. Ám náluk mindegyik fejlődik”

– véli a kínai piactérről a szakértő.