Vége a Media Markt-nak? Nagy változás jön Magyarországon
A háttérben egy komoly tulajdonosváltás áll: november végén hivatalosan is lezárult az a felvásárlás, amelynek során a Media Markt mögött álló Ceconomy többségi tulajdonrésze (85,2 százalék) a kínai JD.com-hoz került. Ez azonban nem válságmentés volt – épp ellenkezőleg, írja a Forbes.
Nem bukás, hanem irányváltás
A számok alapján a Media Markt kifejezetten jó formában van. A 2024/25-ös üzleti évben több mint 23 milliárd eurós bevételt ért el, az üzemi eredmény és a pénzáramlás is látványosan nőtt. A cég tehát nem azért váltott tulajdonost, mert bajban lett volna, hanem mert gyorsítani akart.
A fő probléma ugyanis az volt, hogy az online térben a Media Markt egyre inkább lemaradt a riválisoktól. Ezért már 2022-ben elindult egy nagy fordulat: a klasszikus „bemész, leveszed a polcról” modell helyett omnichannel stratégiára álltak át, vagyis az online és offline vásárlást próbálják egy rendszerbe szervezni.
Ebben hoz most új szintet a kínai JD.com, amely az e-kereskedelemben és a logisztikában világszinten is erős.
Változik az üzlet – szó szerint
A Media Markt nem bezárja az áruházait, hanem újraértelmezi őket. A cél az, hogy a boltok ne zsúfolt raktárnak, hanem élménytereknek hassanak, ahol a vásárló kipróbálhat, kérdezhet, segítséget kap.
Ennek részeként:
- a 2025/26-os üzleti évben az áruházak 90 százalékát felújítják,
- Európa-szerte új, kisebb Xpress és Smart Store üzletek nyílnak,
- megszűnik a „bazársoros” zsúfoltság.
A magyar vásárlók ezt már a budaörsi zászlóshajó üzletben is láthatják: több tér, átláthatóbb elrendezés, több személyes segítség.
Több szolgáltatás, kevesebb rohanás
A jövő Media Marktja nemcsak termékeket akar eladni, hanem szolgáltatásokat is kínálni. Ilyenek például:
- telefonokra védőfólia felhelyezése,
- roller- és e-mobilitási szerviz,
- személyes tanácsadás.
Az elképzelés szerint ezek miatt érdemes lesz bemenni a boltba akkor is, ha egyébként online is meg lehetne rendelni a terméket.
Nagy újdonság Magyarországon: jön a Marketplace
A legnagyobb hazai változás 2026-ban jön, amikor Magyarországon is elindul a Media Markt Marketplace. Ez azt jelenti, hogy külső partnerek is árulhatnak majd termékeket a Media Markt webáruházán keresztül.
A kínálat így jelentősen bővülhet: niche termékek, e-mobilitási, sport- és gaming eszközök, high-end audio berendezések is visszatérhetnek. A cég ígérete szerint szigorú szűrőkkel válogatják majd a partnereket, hogy ne járjanak úgy, mint más piacterek, ahol a minőség gyakran lutri.
Használt, felújított – és egyre népszerűbb
Egy másik fontos irány a felújított műszaki cikkek értékesítése. Ezek eladása egy év alatt háromszorosára nőtt, és a visszajelzések kifejezetten jók. A Media Markt szerint ez nemcsak olcsóbb alternatíva, hanem hosszabb távon a fenntarthatóságot is erősíti.
Fotó: Unsplash
The post Vége a Media Markt-nak? Nagy változás jön Magyarországon first appeared on nlc.