azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Sydney Sweeney-botrány: reagált a lenácizott farmermárka

Sydney Sweeney-botrány: reagált a lenácizott farmermárka

1 megtekintés
NLC
Trend Sydney Sweeney botrány farmer rasszizmus

Az American Eagle végre válaszolt a botrányra, melyet Sydney Sweeney kampánya váltott ki. A kampány heves online vitát generált, amelybe még a Fehér Ház és Stephen Colbert late night műsorvezető is bekapcsolódott a saját véleményével.

Sydney Sweeneynek nagyszerű farmerjei vannak – ez a kampány mindig is a farmerról szólt. Az ő farmerjeiről. Az ő történetéről. Továbbra is ünnepeljük, ahogy mindenki magabiztosan, a saját stílusában viseli az AE farmerjeit. A jó farmer mindenkinek jól áll

– posztolta az American Eagle pénteken Instagramon.

A vita középpontjában egy klip áll, amelyben Sweeney azt mondja:

„A gének szülőktől öröklődnek az utódokra, gyakran meghatározva olyan tulajdonságokat, mint a hajszín, a személyiség vagy a szemszín. Az én farmerem kék.”

Ez a mondat heves vitát váltott ki arról, hogy vajon ez csupán egy ártalmatlan, játékos szójáték („great genes” – nagyszerű gének kontra „great jeans” – nagyszerű farmerek), vagy van-e mögöttes, rejtett jelentése – írja a Hollywood Reporter.

Mivel Sweeney szőke hajú és kék szemű, egyes felhasználók szerint a reklám eugenikát népszerűsít, vagy burkolt utalás a náci propagandára – annak ellenére, hogy az American Eagle hosszú ideje befogadó szellemiségű a hirdetéseiben, és jelenlegi vezérigazgatója zsidó származású.

Reagál az internet

„Ez az egyik leghangosabb és legnyilvánvalóbb faji dogwhistle (rejtett, rasszista utalás), amit egy ideje hallottunk” – állította egy TikTok-felhasználó, akinek 400 követője van, de az erről szóló videója 1,4 millió megtekintést ért el.

Sokan mások viszont elutasították a botrányt, mondván, ez csak egy újabb példája annak, hogy egy túlságosan online élő generáció mindenáron sértődést keres ott is, ahol nincs.

Azért vagytok dühösek Sydney Sweeneyre, mert fehér, szőke, kék szemű és jól néz ki. Elegem van a DEI-ből (sokszínűség, egyenlőség, befogadás)

– írta egy kommentelő TikTokon.

Sweeney nem reagált a vitára. Továbbra is Hollywood egyik legkeresettebb színésznője. Az Eufória sorozattal robbant be, majd szerepelt a Fehér Lótuszban, az Imádlak utálni című filmben Glen Powell oldalán, valamint a Madame Web-ben és az Eden-ben. Kritikusok dicsérték a Reality és a Szeplőtlen című filmekben nyújtott alakításaiért. Legutóbb Julianne Moore mellett szerepelt az Echo Valley-ben.

Számos márkával működik együtt – ezek közül néhány, például az American Eagle kampány, szintén vitát váltott ki. Idén nyáron szó szerint a fürdővizét árusította szappan formájában a Dr. Squatch márkával együttműködve. További partnerei az Armani Beauty, Miu Miu, Laneige, HeyDude, Bai, Baskin Robbins és Ford. A hírek szerint saját fehérneműmárkát indít Jeff Bezos és Lauren Sánchez támogatásával.

The post Sydney Sweeney-botrány: reagált a lenácizott farmermárka first appeared on nlc.

Kapcsolódó cikkek