azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

Nem csitulnak a hullámok az Aqua webshop körül, erre figyelj, ha tőlük vásároltál

4 megtekintés
Üzlet csőd E-kereskedelem vásárlás

Folytatódik a válságba jutott magyar webshop kálváriája. A garanciális ügyintézés körüli mizéria a régi ügyfeleknek fájt volna igazán, bár úgy tűnik, végül megoldás született a problémára.

Mi történt? Az Aqua nemrég hivatalosan is üzemeltetőt váltott (CHS csoport), és egy rövid karbantartás után múlt pénteken újra elérhetővé vált az oldal. Igen ám, csakhogy az akkori GYIK szerint:

„a tulajdonosváltás nem jogfolytonosan történt, vagyis az új üzemeltető csak a márkát és az online felületet vette át, a korábbi cég szerződései, rendelései és ügyféladatai nem kerülhettek át az új tulajdonoshoz”.

Így aztán a korábbi garanciális kötelezettségeket sem vihették tovább, mondván: „A régi rendelések jótállásáért továbbra is a terméket eredetileg értékesítő vállalkozás felel.” Magyarán senki nem cseréli vagy javítja a struktúraváltás előtt vásárolt termékeket.

Miért fontos ez? Telex már beszámolt egy pórul járt korábbi vásárlóról, és nekünk is mesélt egy csalódott ügyfél arról, hogy a régi fiókja megszűnt, jelszóhelyreállítás nincs, a garanciája pedig ugrott. Az új üzemeltető múlt héten hiába ígért első körben segítséget a hoppon maradtaknak, a Facebook-poszt alatti reakciók nem túl megértők.

Kármentés. A Furbify kedd reggel jelezte a Forbes.hu-nak, hogy ők voltak a korábbi Aqua-cég beszállítói a felújított eszközök szegmensében. Vagyis a tőlük származó refurbished eszközök garanciája közvetlenül náluk érvényesíthető, függetlenül az Aqua jogi helyzetétől. Ezen az oldalon lehet ellenőrizni, hogy kinek a gépe Furbify-garanciás.

Végül az Aqua is megszólalt. Kedd délutáni közleményében azt írta az új tulajdonos, hogy

„minden korábbi aqua.hu vásárlásotok garanciális és szavatossági ügyének intézését vállaljuk és megoldjuk – kivétel nélkül”.

PR-hibának tartják az elmúlt napok kellemetlenségeit, emiatt elnézést kérnek: „Az elmúlt hetek átállási időszakának gyors eseményeit nem megfelelően követte le a kommunikációnk.”

A hírről elsőként a Forbes Checkout e-kereskedelmi hírlevelünkben számoltunk be. Keddenként érkezik, és itt tudsz rá feliratkozni.

Kapcsolódó cikkek