Állítása szerint az nem zavarta, hogy ezekről később kiderült, hogy mások már korábban felfedezték őket. Úgy tekintett a problémákra, mint valamiféle agytornára, amivel fejlesztheti saját magát, és inkább örült annak, ha olyan megoldást talált, amelyről bebizonyosodott, hogy nem járt tévúton.
Egy fizikaversenyen elért kiváló eredmény után felvételt nyert a Tsinghua Egyetemre, ahol áramlástant kezdett tanulni, és ennek részeként megalapította az űrkutatással, repülőgéptervezéssel foglalkozó, mind a mai napig létező Sky Workshop nevű munkacsoportot. Elvakult ifjú tudósokat tömörítő diákszervezet ez, amelynek alapértékei között határozta meg a kitartás és az egyedi ötletek keresése mellett a testvériséget is. Megszállottan kutatta a levegő viselkedését, és szerelmes volt a repülőgépekbe, ám tekintetét az egyetem elvégzése után az égről a földre szegezte.
A 2010-es évek közepén a brit Dyson állóporszívói berobbantak a kínai piacra, és pillanatok alatt óriási népszerűségre tettek szert.
Yu Hao ekkor gondolta úgy, hogy az egyetemen szerzett áramlástani tudást a porszívógyártásban is kamatoztathatja.
2015-ben az egykori Sky Workshop-os tásainak élén megalapította saját startupját, amelynek célja egy minden korábbinál hatékonyabb motor létrehozása volt. Úgy okoskodott, hogy a jövő a robotporszívóké, innentől erre a területre fókuszált.
A Xiaomi-kapcsolat
Két évnyi megfeszített munka után elkészült a motor – és vele együtt egy olyan, intelligens automatizálási technológiákkal telepakolt termék, amely már kereskedelmi bevezetésre is készen állt. Ezt nemcsak ő gondolta így, hanem az akkorira már óriásira növő Xiaomi vezetése is, amely a telefonok mellett már intenzíven kacsintgatott a háztartási eszközök irányába is.
2017-ben startupból vállalattá vált a Dreame, amely csatlakozott a hatalmas Xiaomi ökoszisztémához.
Ennek hatására sikerült meggyőznie befektetőket, aminek köszönhetően komoly gyártókapacitást épített ki magának, és gyorsan a Xiaomi egyik kiemelt beszállítójává vált, azaz OEM-gyártóként szállította a más márkanév alatt futó robotporszívókat – teljesen bevett, jól működő modell ez a szektorban.
Yu Hao szeme előtt azonban mindvégig egy kötöttségek nélküli, saját konszern képe lebegett. 2019-ben elkezdte forgalmazni Dreame név alatt is termékeit Kínában, azzal a céllal, hogy függetlenítse magát. Erre a pontra egyébként a legtöbb Xiaomi ernyő alatt futó kisebb cég, partner vagy startup eljut egy idő után. Más kérdés, hogy ennek általában nagyon csúnya szokott lenni a vége, amikor rájönnek, hogy hiányzik a logisztika, az értékesítési segítség és a marketingtámogatás, az eredmények pedig messze elmaradnak a várttól.
A Dreame azonban az egyik kivétel, ez ma már világosan látszik. A cég villámgyorsan kilépett a nemzetközi porondra, a 2025 második negyedévére vonatkozó független piackutatási jelentés szerint globálisan már a harmadik a robotporszívó-szegmensben 13,1 százalékos eredménnyel, épp a Xiaomit letaszítva a dobogóról ebben a termékkategóriában.
Ma már egyébként a két cég közötti együttműködésnek nincsenek is látható nyomai, bár jó eséllyel a Dreame továbbra is megmaradt az egyik nagy beszállítónak. A vállalat a közelmúltban arról posztolt az X-en, hogy már 16, köztük 4 európai országban piacvezető pozíciót harcolt ki magának.
Táguló univerzum
Hamar kiderült, hogy a Dreame nem marad meg a robotporszívó szűk piacán, és olyan termékcsaládokat vett célba első körben, amelyek organikusan kapcsolódnak ehhez a területhez. Így hamar megjelentek az állóporszívók, robotfűnyírók, a szintén a levegővel dolgozó hajszárítók, hajformázó eszközök, illetve az air fryerek a kínálatban, hogy csak néhány példát említsünk.
És ez még csak a kezdet volt, hiszen mostanra már a hűtőgépek, mosógépek, televíziók, elektromos fogkefék, hangrendszerek, klímaberendezések, ablak- valamint medencetisztító robotok is bekerültek a portfólióba, és a pletykák szerint hamarosan érkezik az első telefon is.
A Dreame az IT-n kívül gyakorlatilag szinte minden konzumer elektronikai szegmensbe betolta magát mostanra. Ezzel a villámtempóval az egykori mentor, a Xiaomi által kijárt utat követi.
Már csak azért is helytálló a párhuzam, mert a Dreame is bejelentette, hogy belép az autógyártásba hamarosan. Ha valami, akkor ez teljesen logikus lépés, legalábbis Yu Hao múltjának ismeretében, hiszen így visszatérhet a járművekhez.
A vállalat munkatársaival folytatott beszélgetések során azért az derült ki, hogy az elsődleges prioritást továbbra is a porszívók kapják, a fő cél, hogy ezen a területen váljon globálisan piacvezetővé a konszern. Erre pedig láthatóan hajlandó sokat áldozni.
A már említett IFA kiállításon bemutatták a világ első olyan robotporszívóját, amely képes felmászni magától a lépcsőn. Emellett olyan eszközt is, amely teljesen automatikusan képes cserélni magán a fejeket, hogy így a nehezen elérhető, szűk helyeket, sarkokat is elérje, amihez hasonlóval eddig szintén nem nagyon találkoztunk.
Már kaptam ígéretet hosszabb távú tesztelésre, mindenesetre élőben rövid idő alatt a márka eléggé meggyőzőnek tűnt. Erre pedig az is rátett egy lapáttal, hogy pont akkor érkezett meg a cég standjára a brand arca, a német futballvilágbajnok, televíziós műsorvezető Bastian Schweinsteiger, amikor én is ott tébláboltam. Ez is mutatja, hogy hosszú távú terveik vannak a világpiacon.
Mi a helyzet Magyarországon?
A már említett hazai képviselet megalapításával a Dreame rákapcsolt Magyarországon is. Farkas Csaba értékesítési vezető elárulta, hogy első körben a porszívókra koncentrálnak, és a októberre már meg is szerezték az első helyet a robot szektorban.
Folyamatosan érkeznek az új termékkategóriák, a kisháztartási gépek, illetve szépségápolási eszközök után 2026-ban a tervek szerint befutnak a robotfűnyírók, nagyháztartási gépek, valamint a szórakoztatóelektronikai eszközök.
A nagy műszaki áruházláncokba már bejutott, egyes Media Markt áruházakban kiemelt Experience Zone szigeteket vásárolt, és a Westendben létrehozott egy, a Black Friday időszaka alatt működő, ideiglenes üzletet, ezek az úgynevezett popup store-k egyre népszerűbb, de háztartásigép-gyártótól még nem nagyon láttunk ilyet itthon.
Hogy a Dreame szállítja-e a következő Nagy Kínai Sikersztorit, azt most még nem lehet megjósolni, de még ez is benne van a pakliban, ami már önmagában elég sokat jelent.