A román black friday olyan, mintha egy másik bolygón rendeznék: a kinti Emag egyetlen nap alatt behúzta a magyarországi éves bevétel kétszeresét
Romániában a black friday más dimenzió: a helyi piacvezető Emag egyetlen nap alatt kétszer is lekörözte a saját magyarországi éves bevételét. A kérdés csak az, hogy ez inkább a román piac erejéről vagy a magyar operáció szabadeséséről árulkodik.
Valódi e-kereskedelmi tudás, hetente kézbesítve. Iratkozz fel most, hogy legközelebb te is megkapd!
Románia legnagyobb e-kereskedője, a helyi Emag november 7-én tartotta a black fridayt. Ők a régióban a nagyon kevés szereplők egyike, akik a BF-et egyetlen napra időzítik, és hónapokig készülnek rá. Közlésük szerint idén rekordot döntöttek az anyaországban, a csak ezen az egy napon kapott rendeléseikkel több mint 986 millió lej forgalmat generáltak, a tavalyi BF-hez képest (896 millió lej) 10 százalékkal többet. Ez majdnem 194 millió euró,
mai árfolyamon közel 74,5 milliárd forint.
A magyar éves bevétel duplája
A cég Magyarországon is jelen van. Egykoron piacvezető volt, de évek óta nehézségekkel küzd, és emiatt központosítást hajtott végre az operációban, például eladják a százmillió euróból felhúzott dunaharaszti raktárbázist is. Itthon három év alatt csaknem harmadára zuhant az árbevételük, a legutóbb zárt pénzügyi időszakukban (2024. április 1. – 2025. március 31. között) 37,8 milliárd forint volt. Ha valakinek nem lenne tiszta: ez az összeg a mostani, 74,5 milliárdos romániai BF-forgalmuk nagyjából fele,
vagyis a szomszédban egyetlen black friday nappal dupla akkora forgalmat csinált a webáruház, mint amennyi éves bevételt Magyarországon.
Miből mennyi ment?
A romániai Emag amúgy túl is szárnyalta a várakozásait, eredetileg csak 940 millió lejjel (kb. 71 milliárd forinttal) számoltak az idei BF-en. Ehhez képest november 7-én több mint 700 ezer ügyfél adott le 3,5 millió termékre rendelést. Ennek majdnem a harmadát nem is saját készletből, hanem a platformon kereskedő piactérpartnereken keresztül szolgálták ki.
- A tavalyi kampányhoz képest 97 százalékkal több gamingterméket, 63 százalékkal több étrend-kiegészítőt, 50 százalékkal több kávét és teát, 30 százalékkal több higiéniai terméket és 28 százalékkal több lábbelit rendeltek a helyi felhasználók.
- Emellett egy nap alatt több mint 8500 fesztivál- és élményjegyet, 6,2 kilogramm aranyat, 5400 turistacsomagot és repjegyutalványt, valamint 27 autót vásároltak az ügyfelek.
- Az összes rendelés közel 34 százalékát kamatmentes részletfizetéssel rendezték.
- Idén rekordszámú, több mint 15 ezer kereskedőpartner vett részt a romániai Emag BF-en.
Tudor Manea vezérigazgató szerint az idei BF eredményei is bizonyítják, hogy nő a bizalom az online kereskedelem iránt.
A vevők előre összeállított terméklistákkal, tudatosan megtervezett költségvetéssel érkeztek, kihasználták az év legjobb árait, és sokan finanszírozási megoldásokat is igénybe vettek,
mondta Manea.

Eközben itthon
Ami a magyar Emagot illeti, itthon november 14-én tartják a black fridayt, az akció a kora reggeli órákban veszi kezdetét közel egymillió ajánlattal. A cégcsoport a Kantartól rendelt piackutatást, e szerint
a hazai potenciális vásárlók 79,4 százaléka tervezi, hogy online vásárol az idei BF-en, várhatóan 130 ezres tervezett átlagköltéssel.
Több tíz millió darabos árukészlettel készülnek kiszolgálni a magyar piacot, emellett itthon is kamatmentes részletfizetési lehetőséggel, valamint a Genius hűségprogramhoz kapcsolódó ajánlatokkal készülnek.
A magyar BF forgalmáról sokkal kevesebb adatot szokott közölni a webpláza. Tavaly csak az indulás utáni első öt óra forgalmát osztották meg a nagyvilággal (1,4 milliárd forint, ebből 456,2 millió forint az első 30 percben jött).
Eltérő szokások
A 2025-ös black friday fordulópontot hozott a román e-kereskedelemben. Ha a teljes piacot nézzük, náluk két év stagnálás után most 10 százalékkal nőtt éves alapon a tranzakciók száma a nagy napon (idén november 7-ét nézték), és 18 százalékkal a forgalom. A teljes kampányhét (idén: nov. 4–10.) 20 százalékos értéknövekedést hozott a tavalyi megegyező BF-héthez képest. A legnagyobb meglepetést az előnap, november 6-a csütörtök hozta, amikor is a forgalom 48 százalékkal ugrott meg a tavalyi BF előtti naphoz képest, írja éves elemzésében a MerchantPro.
A magyar BF-szokásokról a PwC készített friss kutatást, az eredmények először a Forbes Checkout hírlevélben jelentek meg. Itthon azért a gyakori akciók és a globális online platformok (Temu, Shein) miatt már egyre többen vásárolnak impulzívan, nem pedig tudatosan készülve. Ettől még a becslések szerint akár 175–220 milliárd forintot is elkölthetünk az idei shoppingünnep során.