Kuka helyett második élet: mutatjuk, hogy csökkentené az ételpazarlást a Kifli.hu
A lépéssel a Rohlik lesz az első olyan európai kiskereskedő, amely felesleges alapanyagokból készülő élelmiszereket kínál széles választékban.
Mi történt? Szeptember 29-én a Kifli.hu anyavállalata, a Rohlik csoport Magyarországon is bevezette az értéknövelő újrahasznosítással készült (upcycling) termékek kategóriáját – áll a szerkesztőségünknek is eljuttatott sajtóközleményükben. Ez azt jelenti, hogy mostantól minden olyan országban, ahol a Rohlik jelen van, találhatunk kínálatukban második életre lelő élelmiszereket- vagyis olyan termékeket, amelyek feleslegessé vált alapanyagokból készültek el.
Mit jelent ez? Az upcycling olyan folyamatokat takar, mint amikor a sörfőzés során megmaradt cefre, vagy formátlan zöldségek és gyümölcsök nem a kukában landolnak, hanem müzli, snack, vagy éppen szósz készül belőlük. A szemlélet rengeteget segít az ételpazarlás csökkentésében, de hozzájárul a természeti erőforrások megóvásához és az élelmiszer-termelés környezeti lábnyomának mérsékléséhez is.
Hogy fog ez kinézni a gyakorlatban? Magyarországon, a Kifli.hu weboldalán (amelynek történetét a tavaly szeptemberi Forbes magazinban írtuk meg) új kategóriában, „Upcycled” jelölés alatt találjuk meg ezeket a árukat. Egyelőre 14 márka 50 különböző terméke érhető el. A lépést nem csupán etikai kérdések, hanem piaci trendek is motiválhatták, az értéknöveléssel újrahasznosított élelmiszerek piaca ugyanis világszerte sebesen növekszik:
értéke 2021-ben 53,7 milliárd dollár volt, 2031-re pedig várhatóan eléri a 97 milliárd dollárt, évi 6,2 százalékos növekedés mellett.