Majka a csúcson, Azahriah a legprofibb – de az év újoncán meg fogsz lepődni!

A Forbes új celeblistájának legjei: a legértékesebb, a legmeglepőbb, a legprofibb, a legjobb újonc, a legerősebben javító – és a legnagyobbat eső.
>> A CELEBLISTA ONLINE VERZIÓJA IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL. Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán.
A legértékesebb: Majka (1. hely)
A kemény munka kifizetődik. Mostanság nincs év, hogy Majoros Péternek ne lett volna nagy dobása: RTL-es szerződés 2023-ban, az X-Faktor mentorszéke 2024-ben, a magyar nyelvű YouTube legnézettebb klipje – a Csurran, cseppen – 2025-ben. Kétszer is megtöltötte év elején a Budapest Arénát, a Puskást is megléphetné lassan. Exkluzív címlapinterjú az augusztusi Forbes magazinban!
A legmeglepőbb: Jákob Zoltán (4. hely)
Platformjai bivalyerősek, mint egy tűzpiros Ferrari, a magyar TikTok legnagyobbja 1,4 millió követővel. A jó élettől a jótékonykodásig vállalja, hogyan él egy selfmade milliárdos, és ez sokakat érdekel – a hagyományos médiát is, de nem biztos, hogy rászorul egy újabb saját tévéműsorra. Tíz helyet javított tavalyhoz képest.
A legprofibb: Azahriah (2. hely)
Mi történik a tavalyi listaelsővel, ha csak pár hónapra is, de visszavonul, és hagyja erodálódni énmárkáját? Ami Baukó Attilát illeti, egyetlen helyet esik csupán. A semmiből hirdetett visszatérést az MVM Dome-ba, októberben háromszor is megtölti azt. A lista közel harmincfős szakmai zsűrije szerint ő a legprofibb celeb.
A legjobb újonc: Ember Márk (12. hely)
Ha nem számoljuk, hogy a ValMar tagjait idén már külön mértük (az ötödik helyezett Marics Petit és a tizenkilencedik helyezett Valkusz Milánt). Sokat emelhetett Ember Márk ázsióján, hogy a rendszerváltás utáni magyar mozi két legnézettebb filmjének (Futni mentem, Hogyan tudnék élni nélküled?) is egyik főszereplője.
A legtöbbet javító: T. Danny (8. hely)
Két évvel a listadebüt után a felső tízbe katapultálta magát, egy év alatt tizenkét helyet javított. Újabban a kommentelők és a bulvársajtó is magánéleti válságot olvas ki arcából, vagyis a hagyományos médiát is foglalkoztatja a fiatal rapper.
A legnagyobbat eső: Lékai-Kiss Ramóna (28. hely)
Brasch Bencével párban megnyerte A nagy duettet a TV2 – és általában a magyar celebvilág – jól ismert arca. Magas zsűripontjai lettek pénztermelés és láthatóság kategóriákban. Tizennégy helyett csúszott vissza, de a nagy mozgások mögött látni kell: nem életműdíj a celeblista, mindig az elmúlt évet vizsgálja.
A lista rövidebb változata elérhető a Forbes.hu-n, itt lapozható végig a harmincfős rangsor.
A teljes verziót az augusztusi Forbes magazinban keresd – címlapon Majkával, akivel nagyinterjú is készült.
Megjelent a Forbes Insight első Celeb- és influenszerjelentése is. A 34 oldalas, letölhető riport itt vásárolható meg.
A módszertan
1. Gyűjtésünket a Favikon nevű közösségi médiás adatbázis mutatóinak segítségével, az elmúlt és a következő egy évben várható fontosabb műsorok, szereplések, fellépések, valamint a magazinos címlapmegjelenések és egyéb sajtótalálatok alapján először hatvan főre szűkítettük.
2. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.
3. A SentiOne online médiafigyelő platform is segítette az értékelést. A SentiOne az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségi médiafelületeken, értékelőszájtokon) nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Brand Health Index mutatójuk a vizsgált szereplőkről szóló tartalmak pozitív-negatív töltetének arányát – énmárkájuk egészségét, kedveltségét – számolta ki. Egyedi algoritmusukkal az egy-egy celebről szóló összes említés elérését, valamint facebookos-instagramos követőtáboruk interakcióinak arányát is vizsgálták.
4. Kutatásunkhoz az Imedia sajtófigyelő segítségével összegyűjtöttük a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, valamint pontoztuk a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban.
5. Az influenszerlistánkhoz hasonlóan a HypeAuditor adatbázis segítségével mértük közönségük minőségét, valódiságát, növekedési trendjeit, és pontoztuk a követőtábor aktivitásának mutatóit (lájkok átlagos száma és tartalmak közötti eloszlása; hozzászólások átlagos száma, valódisága; a posztok potenciális elérése és megtekintése). Vizsgáltuk, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak a személyes posztokkal szemben, továbbá a SentiOne mérte a fizetett tartalmak arányát is. A túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott celeb üzleti sikerességét vagy hitelességét.
6. A médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből, és a reklámügynökségek vezetőiből álló huszonnyolc fős zsűri is pontozta a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat.
7. A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint egytől tízig terjedő skálán osztályoztuk. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex, ennek alapján áll össze a harmincfős rangsor.
Vállalatok
- Bazsali-Németh Flóra PR-szakmai vezető, Magyar Telekom
- Buda Andrea marketing- és PR-igazgató, Cinema City
- Horváth Bence kommunikációs és PR-vezető, Renault, Dacia és Alpine
- Maczelka Márk kommunikációs vezető, SPAR Magyarország
- Nagy Kátya PR-menedzser, Live Nation Magyarország
- Palkó Krisztina marketingmenedzser, Triumph International
- Varga Anita Ágnes marketingvezető, Rossmann Magyarország
- Vida Annamária szenior marketingmenedzser, Coca-Cola Magyarország
Reklámügynökségek
- Bozsik Dóra influenszermarketing-igazgató, PFR Group
- Forgács Mariann alapító-tulajdonos, BeSocial
- Hadacs Bálint közösségimédia- és tartalmi igazgató, Mito
- Hajagos Rita tulajdonos (és csapata), Red Lemon Media
- Horváth Ádám alapító-tulajdonos, NuHeadz Talent Management
- Mészáros Edit ügyvezető partner (és csapata), Ohana Group
- Nemekh Barbara régiós PR-ügyfélkapcsolati vezető, ACG
- Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség elnöke
- R. Nagy András ügyvezető partner (és csapata), Próbakő Kommunikáció
- Steiner Bianka PR-specialista, Socially
Média
- Gabnay Máté producer, Kráss Kontent
- Hamar Donát társalapító-műsorvezető, Hoppá! Show
- Horváth Ágnes főszerkesztő, Kreatív
- Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Csoport
- Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország
- Lipták Tímea, a Women and Lifestyle üzletág vezetője, a női digitális- és magazinüzletág igazgatója, Central Médiacsoport
- Rubin Kristóf tulajdonos-producer, Free Monkeys Production
- Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best
- Várhelyi Zoltán, a Sztárvilág rovat vezetője, Blikk
- Vaszkó Iván főmunkatárs, a lista szerkesztője, Forbes Magyarország
Celeb vagy influenszer?
Utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. A korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.