Majka az első a Forbes új celeblistáján, visszaelőzte Azahriah-t, Jákob Zoli óriásit ugrott

A Forbes ismét megmérte, kik a magyar celebpiac legismertebb, leghitelesebb, legkedveltebb és legláthatóbb szereplői – akik online jelenlétüket is profin kezelik, és a márkák számára is komoly pénzteremtő képességgel bírnak. Harmadik alkalommal lett Majka az első A legértékesebb magyar celebek listáján, visszaelőzte Azahriah-t és Sebestyén Balázst az egyre közéletiesebb szórakoztatóiparban. Jákob Zoli tíz helyet ugorva a negyedik lett, a ValMart tagjait pedig idén először külön értékeltük – látványos különbséggel.
>> A CELEBLISTA ONLINE VERZIÓJA IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL. Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán.
Aki keményen dolgozik, a csúcson marad. Közéletivé válik a szórakoztatóipar, de kérdés, profitálhatnak-e ebből a márkák is. Tévé, TikTok, arénaszínpad – vagy mindhárom. Akikről szó van, megkerülhetetlenek, profin csinálják, márkát építettek a nevükből, a piac is komolyan veszi őket.
Tizenkettedik alkalommal készült el A legértékesebb magyar celebek listája – a Forbes mérvadó, piacvezető márkaértékrangsora –, amely olyan hírességek (műsorvezetők, tévés személyiségek, zenészek, akár üzleti szereplők) piaci értékét vizsgálja, akik teljesítményükből, ismertségükből, hírnevükből valódi márkát kovácsoltak a hazai szórakoztatóiparban.
Az élvonal
Két párhuzamos történetet látunk. Egyet, ahol a kemény munka kifizetődik, és a több mint húsz éve pályán lévő zenész-tévés showman karrierje csúcsára ér. Ezzel párhuzamosan a modern magyar szórakoztatóipar legnagyívűbb sikersztorija is bontakozik, ahol még pár hónap szünet is belefért a nagy visszatérés előtt.
A 2022-es és 2023-as lista után 2025-ben ismét Majka (1.) vezeti a rangsort. Nincs év mostanában, amikor Majoros Péter ne rukkolna elő valami nagy dobással: RTL-es szerződés 2023-ban, az X-Faktor mentorszéke 2024-ben, a magyar nyelvű YouTube legnézettebb klipje – a Csurran, cseppen – 2025-ben. Kétszer is megtöltötte év elején a Budapest Arénát, lassan a Puskás Arénát is megcélozhatja. A média számára szinte minden szava arany: már rég nem csak a bulvársajtó csinál belőle hírt.
Azahriah (2.) egyetlen helyet csúszott vissza tavalyhoz képest, a dobogó csúcsáról. A fiatal előadó pár hónap szünetet tartott, de Baukó Attila márkaértéke ennek ellenére alig csökkent. Nagy kérdés volt, hogyan lehet továbblépni egy olyan évről, mint a három telt házas Puskást hozó 2024. Azahriah a semmiből, egy Deák téri tűzfalon hirdetett visszatérést – októberben háromszor is megtölti az MVM Dome-ot, összesen 50–60 ezer jegyet adhattak el.
A legek
Sebestyén Balázs (3.) egy helyet esett, de még idén is dobogós. Tavalyhoz képest a legtöbbet javított a selfmade celebmilliárdos, a magyar TikTok legnagyobb táborával rendelkező arca, Jákob Zoli (4.), aki tíz helyet ugrott előre. T. Danny (8.) tizenkét pozíciót lépett előre, Liptai Claudia (10.) pedig hetet.
Először lettek külön értékelve a ValMar tagjai, Marics Peti (5.) és Valkusz Milán (19.): a Forbes módszertana alapján szólóban jelentős különbség mutatkozott a popduó márkaértékében. Újra az első tízben Rúzsa Magdi (6.), Ördög Nóra (7.) és Palvin Barbi (9.) is.
- Majka (3.)
- Azahriah (1.)
- Sebestyén Balázs (2.)
- Jákob Zoltán (14.)
- Marics Peti (új)
- Rúzsa Magdi (7.)
- Ördög Nóra (5.)
- T. Danny (20.)
- Palvin Barbi (6.)
- Liptai Claudia (17.)
A lista legerősebb újoncai (a ValMar tagjait leszámítva) három színész: Ember Márk (12.), Lengyel Tamás (14.) és Molnár Áron (16.).
Istenes Bence (17.) tíz, Geszti Péter (20.) tizenegy, Borbás Marcsi szintén (23.) tíz, Lékai-Kiss Ramóna (27.) pedig tizenhárom helyet csúszott vissza. Kasza Tibi (29.) is már csak sereghajtó, a tavalyi 18. helyezése után.
Hogy miért? Az elmúlt években sokat változott a celebpiac, egyre inkább a nagyformátumú, sokoldalú sztárok, előadók, vagy a nép lelkét simogató hírességek, színészek happolják el a lájkokat – és ezzel a korábbi csúcstartóknak is szembe kell néznie.
Hol találod?
A lista rövidebb változata már megjelent a Forbes.hu-n, itt lapozható végig a harmincfős rangsor. A teljes verzió július 31-én jelenik meg az augusztusi Forbes magazinban – címlapon az első helyezettel, Majkával, akivel nagyinterjú is készült.

A módszertan
1. Gyűjtésünket a Favikon nevű közösségi médiás adatbázis mutatóinak segítségével, az elmúlt és a következő egy évben várható fontosabb műsorok, szereplések, fellépések, valamint a magazinos címlapmegjelenések és egyéb sajtótalálatok alapján először hatvan főre szűkítettük.
2. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.
3. A SentiOne online médiafigyelő platform is segítette az értékelést. A SentiOne az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségi médiafelületeken, értékelőszájtokon) nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Brand Health Index mutatójuk a vizsgált szereplőkről szóló tartalmak pozitív-negatív töltetének arányát – énmárkájuk egészségét, kedveltségét – számolta ki. Egyedi algoritmusukkal az egy-egy celebről szóló összes említés elérését, valamint facebookos-instagramos követőtáboruk interakcióinak arányát is vizsgálták.
4. Kutatásunkhoz az Imedia sajtófigyelő segítségével összegyűjtöttük a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, valamint pontoztuk a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban.
5. Az influenszerlistánkhoz hasonlóan a HypeAuditor adatbázis segítségével mértük közönségük minőségét, valódiságát, növekedési trendjeit, és pontoztuk a követőtábor aktivitásának mutatóit (lájkok átlagos száma és tartalmak közötti eloszlása; hozzászólások átlagos száma, valódisága; a posztok potenciális elérése és megtekintése). Vizsgáltuk, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak a személyes posztokkal szemben, továbbá a SentiOne mérte a fizetett tartalmak arányát is. A túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott celeb üzleti sikerességét vagy hitelességét.
6. A médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből, és a reklámügynökségek vezetőiből álló huszonnyolc fős zsűri is pontozta a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat.
7. A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint egytől tízig terjedő skálán osztályoztuk. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex, ennek alapján áll össze a harmincfős rangsor.
Vállalatok
- Bazsali-Németh Flóra PR-szakmai vezető, Magyar Telekom
- Buda Andrea marketing- és PR-igazgató, Cinema City
- Horváth Bence kommunikációs és PR-vezető, Renault, Dacia és Alpine
- Maczelka Márk kommunikációs vezető, SPAR Magyarország
- Nagy Kátya PR-menedzser, Live Nation Magyarország
- Palkó Krisztina marketingmenedzser, Triumph International
- Varga Anita Ágnes marketingvezető, Rossmann Magyarország
- Vida Annamária szenior marketingmenedzser, Coca-Cola Magyarország
Reklámügynökségek
- Bozsik Dóra influenszermarketing-igazgató, PFR Group
- Forgács Mariann alapító-tulajdonos, BeSocial
- Hadacs Bálint közösségimédia- és tartalmi igazgató, Mito
- Hajagos Rita tulajdonos (és csapata), Red Lemon Media
- Horváth Ádám alapító-tulajdonos, NuHeadz Talent Management
- Mészáros Edit ügyvezető partner (és csapata), Ohana Group
- Nemekh Barbara régiós PR-ügyfélkapcsolati vezető, ACG
- Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség elnöke
- R. Nagy András ügyvezető partner (és csapata), Próbakő Kommunikáció
- Steiner Bianka PR-specialista, Socially
Média
- Gabnay Máté producer, Kráss Kontent
- Hamar Donát társalapító-műsorvezető, Hoppá! Show
- Horváth Ágnes főszerkesztő, Kreatív
- Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Csoport
- Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország
- Lipták Tímea, a Women and Lifestyle üzletág vezetője, a női digitális- és magazinüzletág igazgatója, Central Médiacsoport
- Rubin Kristóf tulajdonos-producer, Free Monkeys Production
- Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best
- Várhelyi Zoltán, a Sztárvilág rovat vezetője, Blikk
- Vaszkó Iván főmunkatárs, a lista szerkesztője, Forbes Magyarország
Celeb vagy influenszer?
Utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. A korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.