azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Majka az első a Forbes új celeblistáján, visszaelőzte Azahriah-t, Jákob Zoli óriásit ugrott

Majka az első a Forbes új celeblistáján, visszaelőzte Azahriah-t, Jákob Zoli óriásit ugrott

5 megtekintés
Üzlet Azahriah celeblista celeblista2025 forbes-lista Majka
Majka az első a Forbes új celeblistáján, visszaelőzte Azahriah-t, Jákob Zoli óriásit ugrott

A Forbes ismét megmérte, kik a magyar celebpiac legismertebb, leghitelesebb, legkedveltebb és legláthatóbb szereplői – akik online jelenlétüket is profin kezelik, és a márkák számára is komoly pénzteremtő képességgel bírnak. Harmadik alkalommal lett Majka az első A legértékesebb magyar celebek listáján, visszaelőzte Azahriah-t és Sebestyén Balázst az egyre közéletiesebb szórakoztatóiparban. Jákob Zoli tíz helyet ugorva a negyedik lett, a ValMart tagjait pedig idén először külön értékeltük – látványos különbséggel.

>> A CELEBLISTA ONLINE VERZIÓJA IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL. Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán.


Aki keményen dolgozik, a csúcson marad. Közéletivé válik a szórakoztatóipar, de kérdés, profitálhatnak-e ebből a márkák is. Tévé, TikTok, arénaszínpad – vagy mindhárom. Akikről szó van, megkerülhetetlenek, profin csinálják, márkát építettek a nevükből, a piac is komolyan veszi őket.

Tizenkettedik alkalommal készült el A legértékesebb magyar celebek listája – a Forbes mérvadó, piacvezető márkaértékrangsora –, amely olyan hírességek (műsorvezetők, tévés személyiségek, zenészek, akár üzleti szereplők) piaci értékét vizsgálja, akik teljesítményükből, ismertségükből, hírnevükből valódi márkát kovácsoltak a hazai szórakoztatóiparban.

Az élvonal

Két párhuzamos történetet látunk. Egyet, ahol a kemény munka kifizetődik, és a több mint húsz éve pályán lévő zenész-tévés showman karrierje csúcsára ér. Ezzel párhuzamosan a modern magyar szórakoztatóipar legnagyívűbb sikersztorija is bontakozik, ahol még pár hónap szünet is belefért a nagy visszatérés előtt.

A 2022-es és 2023-as lista után 2025-ben ismét Majka (1.) vezeti a rangsort. Nincs év mostanában, amikor Majoros Péter ne rukkolna elő valami nagy dobással: RTL-es szerződés 2023-ban, az X-Faktor mentorszéke 2024-ben, a magyar nyelvű YouTube legnézettebb klipje – a Csurran, cseppen – 2025-ben. Kétszer is megtöltötte év elején a Budapest Arénát, lassan a Puskás Arénát is megcélozhatja. A média számára szinte minden szava arany: már rég nem csak a bulvársajtó csinál belőle hírt.

info Fotó: Krasznai Zoltán
Majka az augusztusi Forbes címlapfotózásán. Fotó: Krasznai Zoltán

Azahriah (2.) egyetlen helyet csúszott vissza tavalyhoz képest, a dobogó csúcsáról. A fiatal előadó pár hónap szünetet tartott, de Baukó Attila márkaértéke ennek ellenére alig csökkent. Nagy kérdés volt, hogyan lehet továbblépni egy olyan évről, mint a három telt házas Puskást hozó 2024. Azahriah a semmiből, egy Deák téri tűzfalon hirdetett visszatérést – októberben háromszor is megtölti az MVM Dome-ot, összesen 50–60 ezer jegyet adhattak el.

A legek

Sebestyén Balázs (3.) egy helyet esett, de még idén is dobogós. Tavalyhoz képest a legtöbbet javított a selfmade celebmilliárdos, a magyar TikTok legnagyobb táborával rendelkező arca, Jákob Zoli (4.), aki tíz helyet ugrott előre. T. Danny (8.) tizenkét pozíciót lépett előre, Liptai Claudia (10.) pedig hetet.

Először lettek külön értékelve a ValMar tagjai, Marics Peti (5.) és Valkusz Milán (19.): a Forbes módszertana alapján szólóban jelentős különbség mutatkozott a popduó márkaértékében. Újra az első tízben Rúzsa Magdi (6.), Ördög Nóra (7.) és Palvin Barbi (9.) is.

Az első tíz (zárójelben a 2024-es helyezés)
  1. Majka (3.)
  2. Azahriah (1.)
  3. Sebestyén Balázs (2.)
  4. Jákob Zoltán (14.)
  5. Marics Peti (új)
  6. Rúzsa Magdi (7.)
  7. Ördög Nóra (5.)
  8. T. Danny (20.)
  9. Palvin Barbi (6.)
  10. Liptai Claudia (17.)

A lista legerősebb újoncai (a ValMar tagjait leszámítva) három színész: Ember Márk (12.), Lengyel Tamás (14.) és Molnár Áron (16.).

Istenes Bence (17.) tíz, Geszti Péter (20.) tizenegy, Borbás Marcsi szintén (23.) tíz, Lékai-Kiss Ramóna (27.) pedig tizenhárom helyet csúszott vissza. Kasza Tibi (29.) is már csak sereghajtó, a tavalyi 18. helyezése után.

Hogy miért? Az elmúlt években sokat változott a celebpiac, egyre inkább a nagyformátumú, sokoldalú sztárok, előadók, vagy a nép lelkét simogató hírességek, színészek happolják el a lájkokat – és ezzel a korábbi csúcstartóknak is szembe kell néznie.

Hol találod?

A lista rövidebb változata már megjelent a Forbes.hu-n, itt lapozható végig a harmincfős rangsor. A teljes verzió július 31-én jelenik meg az augusztusi Forbes magazinban – címlapon az első helyezettel, Majkával, akivel nagyinterjú is készült.

info Fotó: Krasznai Zoltán. Dizájn: Kenczler Marci
Majka az augusztusi Forbes címlapján – megjelenés július 31-én! Fotó: Krasznai Zoltán. Dizájn: Kenczler Marci

A módszertan

1. Gyűjtésünket a Favikon nevű közösségi médiás adatbázis mutatóinak segítségével, az elmúlt és a következő egy évben várható fontosabb műsorok, szereplések, fellépések, valamint a magazinos címlapmegjelenések és egyéb sajtótalálatok alapján először hatvan főre szűkítettük.

2. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.

3.SentiOne online médiafigyelő platform is segítette az értékelést. A SentiOne az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségi médiafelületeken, értékelőszájtokon) nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Brand Health Index mutatójuk a vizsgált szereplőkről szóló tartalmak pozitív-negatív töltetének arányát – énmárkájuk egészségét, kedveltségét – számolta ki. Egyedi algoritmusukkal az egy-egy celebről szóló összes említés elérését, valamint facebookos-instagramos követőtáboruk interakcióinak arányát is vizsgálták.

4. Kutatásunkhoz az Imedia sajtófigyelő segítségével összegyűjtöttük a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, valamint pontoztuk a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban.

5. Az influenszerlistánkhoz hasonlóan a HypeAuditor adatbázis segítségével mértük közönségük minőségét, valódiságát, növekedési trendjeit, és pontoztuk a követőtábor aktivitásának mutatóit (lájkok átlagos száma és tartalmak közötti eloszlása; hozzászólások átlagos száma, valódisága; a posztok potenciális elérése és megtekintése). Vizsgáltuk, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak a személyes posztokkal szemben, továbbá a SentiOne mérte a fizetett tartalmak arányát is. A túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott celeb üzleti sikerességét vagy hitelességét.

6. A médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből, és a reklámügynökségek vezetőiből álló huszonnyolc fős zsűri is pontozta a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat.

7. A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint egytől tízig terjedő skálán osztályoztuk. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex, ennek alapján áll össze a harmincfős rangsor.

A szakmai zsűri

Vállalatok

  • Bazsali-Németh Flóra PR-szakmai vezető, Magyar Telekom
  • Buda Andrea marketing- és PR-igazgató, Cinema City
  • Horváth Bence kommunikációs és PR-vezető, Renault, Dacia és Alpine
  • Maczelka Márk kommunikációs vezető, SPAR Magyarország
  • Nagy Kátya PR-menedzser, Live Nation Magyarország
  • Palkó Krisztina marketingmenedzser, Triumph International
  • Varga Anita Ágnes marketingvezető, Rossmann Magyarország
  • Vida Annamária szenior marketingmenedzser, Coca-Cola Magyarország

Reklámügynökségek

  • Bozsik Dóra influenszermarketing-igazgató, PFR Group
  • Forgács Mariann alapító-tulajdonos, BeSocial
  • Hadacs Bálint közösségimédia- és tartalmi igazgató, Mito
  • Hajagos Rita tulajdonos (és csapata), Red Lemon Media
  • Horváth Ádám alapító-tulajdonos, NuHeadz Talent Management
  • Mészáros Edit ügyvezető partner (és csapata), Ohana Group
  • Nemekh Barbara régiós PR-ügyfélkapcsolati vezető, ACG
  • Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség elnöke
  • R. Nagy András ügyvezető partner (és csapata), Próbakő Kommunikáció
  • Steiner Bianka PR-specialista, Socially

Média

  • Gabnay Máté producer, Kráss Kontent
  • Hamar Donát társalapító-műsorvezető, Hoppá! Show
  • Horváth Ágnes főszerkesztő, Kreatív
  • Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Csoport
  • Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország
  • Lipták Tímea, a Women and Lifestyle üzletág vezetője, a női digitális- és magazinüzletág igazgatója, Central Médiacsoport
  • Rubin Kristóf tulajdonos-producer, Free Monkeys Production
  • Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best
  • Várhelyi Zoltán, a Sztárvilág rovat vezetője, Blikk
  • Vaszkó Iván főmunkatárs, a lista szerkesztője, Forbes Magyarország

 

Celeb vagy influenszer?

Utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. A korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.

Kapcsolódó cikkek