azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / A világ változik, az értékek megmaradnak

A világ változik, az értékek megmaradnak

3 megtekintés
Print

A Merlin Communications úgy tudott alkalmazkodni az új kihívásokhoz, hogy a lényeg megmaradjon: az ügyfeleknek és nekik is kölcsönös elégedettséget okozzon a közös munka.

Gondoljunk bele, hogy 25 éve még legmerészebb álmunkban sem gondoltuk, hogy egy napon Steve Jobs bemutatja a világ első okostelefonját, az internetre pedig még talán sokan múló hóbortként tekintet-tek. Innen nézve még inkább érthető, milyen nagy szó, hogy egy alapvetően a kommunikációval foglalkozó cég ennyi ideje sikeres a piacon.

A Merlin Communications pedig pont ezt mondhatja el magáról – sőt alapító-tulajdonosa, Wendler Tamás is még mindig ott van a cég vezetői között, még ha a napi ügyekkel ma már inkább Sasi Nagy Zsuzsa ügyvezető igazgató foglalkozik is. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne változott volna a világgal együtt a Merlin is.

Mindig van miért dolgozni

A tartós siker titkának egyik része Wendler Tamás szerint a kitartás. Ő a klasszikus értékek mentén irányítja a céget, és így a nehezebb időszakokban, például a covid idején sem vált meg senkitől – egy másik része viszont pont a változásra való képesség. „Az évek múlásával mi tapasztaltabbak lettünk, a szakma megbízói oldala pedig kicserélődött. Megtaláltuk azt a nyelvezetet, amellyel az új fogyasztási szokásokhoz, az új igényekhez tudtunk alkalmazkodni” – mondja.

Sasi Nagy Zsuzsa pedig azt emeli ki, hogy mindig van miért dolgozni. „Egy induló cégnél nyilván más a motiváció, mint most, de mindig volt motiváció, anélkül nem lehet csinálni – jelenti ki. – Most már elsősorban nem csak az üzleti siker hajt minket, hanem az, hogy értékteremtő projektek részesei lehetünk.” Erre egy jó példa az a több mint 10 éves szűrőprogram sorozat, amelynek keretében már százezernél is több ember egészségügyi szűrését végezték el. „Egy ilyen projektre nem úgy gondol az ember, hogy hű, már 15 éve csinálom, hanem úgy, hogy itt van egy érték, amelyet évről évre újra megteremtünk.”

Az értékek tehát megmaradnak, de a világ változik. Ugyan a cégnél nagyon kicsi a fluktuáció, korban, érdeklődési körben és szakterületben is változatos csapattal dolgoznak, amelynek tagjai minden célcsoport nyelvén értenek.

Soha nem volt ilyen fontos a hatékonyság

Az eszközök tekintetében pedig nemcsak követni igyekeznek a trendeket, hanem néha még előttük is járnak. „Szerencsénk volt, mert egy nemzetközi ügyfelünk miatt mi 5-6 évvel a piac előtt már tizenéves influenszerekkel dolgoztunk, amikor itthon még nem is volt ismert az influenszer kifejezés, csak youtubereknek hívtuk őket” – meséli például Wendler Tamás.

Most éppen a mesterséges intelligencia forgatja fel a piacot, a Merlinnél pedig a hatékonyságot növelik az új eszközzel. „Minden munkának van kevésbé kreatív, de időigényes része, ezekben hatalmas segítséget nyújt a mesterséges intelligencia” – mondja Sasi Nagy Zsuzsa, aki azt is kiemeli, hogy a hatékonyság most talán minden korábbinál fontosabb. „Nem lehet egy ponton túl lekövetni a drágulást áremelésekkel. Olyan emberekkel dolgozunk, akikkel hatékonyan tudunk együttműködni, és gyorsan tudunk reagálni a változásokra, mert ismerik és tudják jól használni akár az AI alkalmazásokat is.”

Sokat segít a munkában az is, hogy az új világban már könnyebb pontosan mérni a kommunikáció hatékonyságát, így a Merlinnél az ügyfelek is láthatják, milyen módokon, csatornákon és befektetéssel milyen eredményeket érnek el. Az új és régi eszközök azonban továbbra is csak eszközök az alapvető cél eléréséhez. „Mi az ügyfelek és a kollégák igényein túl az üzleti partnereink felé is win-win szituációkra törekszünk” – mondja Sasi Nagy Zsuzsa, Wendler Tamás pedig még tovább egyszerűsíti a képletet: „Jó és értelmes dolgokat csináltunk, és büszkék vagyunk rá, hogy most már olyan ügyfelek érkeznek hozzánk, akik hasonló értékekben hisznek. Jó érzés, hogy az üzleti szempontokon túl is van értelme a munkánknak.”

Kapcsolódó cikkek