Csomagkáosz: ezen az e-mail-címen jelenthetjük be a fogyasztóvédelemnek, ha késik, nem jön, elveszett a csomagunk
Az utóbbi időszakban megnövekedett számú fogyasztói panasz érkezett a csomagküldő szolgálatok működésével kapcsolatban, ezért Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH) mint fogyasztóvédelmi hatóság megkezdte az ilyen tevékenységet végző cégek ügyfélszolgálatainak működésével kapcsolatos átfogó ellenőrzését a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium utasítására – írta közleményében a BFKH. Ezek szerint nem csak a DPD-nél vannak gondok.
Az eljárások megkezdődtek, a hatóság vizsgálja, hogy a cégek ügyfélszolgálatai eleget tesznek-e a fogyasztóvédelmi előírásoknak, különösen a panaszkezelési és tájékoztatási kötelezettségnek.
A kormányhivatal az eddig beérkezett panaszokat is kivizsgálja, és megteszi a szükséges intézkedéseket a vásárlók jogainak biztosítása érdekében. A karácsonyi időszakra tekintettel a fogyasztók védelme érdekében a kormányhivatal kiemelten kezeli ezeket a panaszokat, ennek érdekében létrehozta a e-mail-címet, amelyen az érintettek egyszerűen megtehetik bejelentéseiket.
Írtunk róla, hogy gondok vannak a DPD-nél a csomagkiszállítással, ezrek panaszkodnak, hogy késnek, nem érkeznek meg vagy elvesznek a csomagok. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) szerint is súlyos a DPD-probléma, fogyasztóvédelmi eljárás is indult. Mint írtuk, egy ismert személy is a károsultak között van, Kóka János volt politikus is hiába várta a csomagját. Legújabban a cég egyik futára is megszólalt a panaszokkal kapcsolatban.