azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

Rászáll a fogyasztóvédelem a csomagküldőkre az eltűnt csomagok miatt

2 megtekintés
Hírek csomag E-kereskedelem karácsony

Fel kell tárni, hogy a hazai csomagszállítók gyakorlata megfelel-e a fogyasztóvédelmi szabályoknak, illetve a csomagkrízisben érintett fogyasztókat miként lehet kártalanítani.

Mi történt? Fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a nagy csomagküldő szolgáltatókat érintően – erről az MTI számolt be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) közlése alapján.

Több ebből
DPD: „A késések a küldemények körülbelül 10%-át érintik”
DPD-káosz karácsony előtt: csúszó csomagok, elérhetetlen ügyfélszolgálat

Kontextus: Több ezer magyar vásárló jelezte, hogy a karácsonyi időszakban rendelt csomagjaik eltűntek, vagy indokolatlanul hosszú idő alatt kézbesítik őket. Ahogyan arról mi is írtunk, a probléma jelenleg a DPD csomagjait érinti. Az eset súlyosságát jelzi, hogy külön csoport is alakult a Facebookon, aminek már több tízezer tagja van. A beérkezett visszajelzések alapján a leggyakoribb problémák közé tartozik a csomagok kézbesítésének elmaradása, elveszett küldemények, működésképtelen csomagautomaták, valamint az ügyfélszolgálat elérhetetlensége, vagy az együttműködés hiánya. A fogyasztók jelentős része arról számolt be, hogy panaszaikra sem telefonon, sem írásban nem kaptak érdemi választ – írták a közleményben. A KTM azt írta, hogy a legsúlyosabb probléma, hogy a fogyasztók nem tudják érvényesíteni a jogaikat.

Hogyan tovább? A vizsgálat célja annak feltárása, hogy a kézbesítési és ügyfélszolgálati gyakorlat megfelel-e a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályoknak, valamint hogy az érintett fogyasztók milyen módon és mértékben jogosultak kártalanításra.

Kapcsolódó cikkek