Tompos Márton: több megafonos is átjutott a Facebook hirdetési szűrőjén

Ahogy arról kedden hírt adtunk, a megafonos Bohár Dániel annak ellenére tudott politikai tartalmú hirdetést feladni a Facebookon, hogy hétfő délután hat órától kezdődően elvileg ilyen hirdetéstípus már nem helyezhető el a felületen. Két techóriás, a Facebookot tulajdonló Meta és a YouTube, valamint a Google anyacége, az Alphabet úgy döntött, hogy megszünteti felületein a politikai hirdetéseket az Európai Unió területén. Azért jutottak erre, mert szerintük pluszköltséggel járna megfelelni az ősztől hatályos, szigorított uniós átláthatósági szabályoknak.
Tompos Márton, a Momentum országgyűlési képviselője, korábbi elnöke szerdán arról posztolt, hogy Bohár mellett további fideszes propagandisták jutottak át a szűrőn:
Egy kicsit utánanéztem a Meta hirdetéstárában, hogy még hány megafonos jómadár próbál meg radar alatt repülve átjutni a rostán. Jelentem, hogy Bohár mellett Deák Dani, Apáti Bence, Korondy Tamás és Filep Dávid – A Kopasz is tesztelgeti a szerencséjét a politikai hirdetések tiltása utáni időkben. Természetesen az összeset jelentettem politikai tartalmú hirdetésként.
A Meta hirdetéstárában a fent említett megafonosoknak valóban vannak jelenleg is futó, aktív hirdetéseik, melyeket tartalmuk ellenére nem politikai vagy társadalmi célú hirdetésként adtak fel, ugyanis ezt a funkciót a Facebook és az Instagram anyacége megszüntette.
A politikai hirdetések tilalmáról alábbi cikkünkben írtunk.