A tiltás másnapján sikerrel átcsúsztak fideszes hirdetések a Facebook szűrőjén

A Google után hétfőtől a Meta is hivatalosan felhagyott a fizetett politikai hirdetések terjesztésével az új szabályozások miatt az Európai Unió területén. A tiltás hatályba lépése után azonban a Facebook anyacégének sem sikerül egyelőre tökéletesen kiszűrnie a politikai hirdetéseket.
Bohár Dániel kormánypárti influenszernek kedden négy a TISZA pártról szóló, tehát politikai tartalmú hirdetése futott a Facebookon, mindegyiket a tiltás hatályba lépése után adták fel.
A kormányzati kommunikációs központban tehát azonnal elkezdték tesztelni a Meta szűrőrendszerét, és négy hirdetés biztosan át is csúszott
– írta erről a Political Capital (PC).
Karácsony Gergely új CAF-villamosokról szóló hirdetését viszont letiltották, vélhetően nem a tartalma miatt, hanem azért, mert az algoritmus a főpolgármestert beazonosította politikai szereplőként.
A PC értékelése szerint többet fogunk tudni a Meta szűrési mechanizmusáról, ha esetleg más városvezetők, politikusok hirdetései is megjelennek majd hirdetésként.