azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

Ezzel a külföldi céggel kerüli meg a Fidesz a politikai reklámok letiltását a Google-on

4 megtekintés
Üzlet facebook Google reklám

Már több mint egy hete leállította a Google az Európai Unióban a politikai hirdetéseket, de ahogy sejteni lehetett, lesznek kreatív megoldások a tiltás megkerülésére.

Mi történt? Hiába ígérte a politikai reklámok letiltását szeptember 22-től a Google, a fideszes Harcosok Klubja hirdetései továbbra is megjelennek a keresőóriás felületein, csak nem politikai, hanem vállalati, internetes és telekommunikációs kategóriákban, ráadásul az adatbázis szerint a kampányokért nem a Fidesz, hanem a lengyel Full Stack Experts Sp. z o.o. nevű cég fizet – írja a Telex.

„A Full Stack Experts (FSE) egy martech technológiai viszonteladó. Feladatunk, hogy technikai infrastruktúrát és hirdetési licenceket biztosítsunk számos ügynökség és hirdető számára világszerte. Az FSE nem hirdető. Nem vagyunk felelősek konkrét hirdetési kampányok létrehozásáért, tartalmáért vagy célzottságáért, beleértve a Fidesz párthoz kapcsolódó kampányokat is. Az átláthatósági jelentésekben szereplő fizetőként való megjelenésünk kizárólag abból adódik, hogy hirdetési licenceket és technikai hozzáférést értékesítünk világszerte több tucat vállalati ügyfelünknek. Kizárólag technológiai szolgáltatóként működünk„

– írta a lengyel cég a lap kérdésére.

Kontextus. Továbbra sem egyértelmű, hogy hogyan és ki fizeti a Fidesz politikai hirdetéseit, ahogy az sem, hogy azok milyen okból kerültek vállalati hirdetési kategóriákba a Google-nél. A Meta, a Facebook és az Instagram üzemeltetője mától vezet be hasonló szigorítást a platformján, ahol idén eddig több mint kétmilliárd forintot költöttek a hazai pártok, ennek több mint a nyolcvan százalékát a kormány, a Fidesz, és a hozzá köthető szervezetek. Érdemes lesz figyelni, hogy a másik nagy tech-óriás hogyan teljesíti vállalását. A szigorítások oka, hogy október 10-én lép hatályba az Európai Unió rendelete, amely a korábbiaknál sokkal szigorúbb átláthatóságot követel meg a politikai hirdetések esetében.

Kapcsolódó cikkek