Miért csökkenti a Lidl 500, az Aldi pedig 1000 termék árát Németországban?

Ezekben a számos kihívással terhes időkben a mi feladatunk a stabilitás biztosítása, hogy a társadalmunkban mindenki megengedhessen magának valami jót
– ezt nyilatkozta május utolsó napjaiban Swen Gallina, az Aldi-Süd igazgatótanácsának szóvivője, miután előbb a Lidl majd az az Aldi gyors egymásutánban komoly árcsökkentéseket jelentett be: a Lidl 500, az Aldi 1000 termék árának mérsékléséről számolt be, ráadásul továbbiakat is terveznek Németországban.
A két nagy lánc után a versenytársaik, például a Magyarországon jelen levő Penny (valamint az Edeka, a Rewe, a Netto, a Kaufland) is jelezte, hogy hasonló lépéseken gondolkodik.
A valaha volt legnagyobb árcsökkentéssel érezhető megkönnyebbülést nyújtunk az ügyfeleinknek, és egyértelmű jelzést küldünk az iparágnak
– nyilatkozta a Lidl részéről Friedrich Fuchs, a cég igazgatótanácsának ritkán megszólaló elnöke. Mint ígérte, bizonyos termékeknek akár 35 százalékkal is csökkenhet az ára.
Az árcsökkenés a tejtermékektől kezdve a hús- és hentesárun, a fagyasztott árukon át az édességekig és a tisztítószerekig sok mindenre kiterjed.
Németországban 2020 óta 36,5 százalékkal nőttek az élelmiszerárak, miközben a kiskereskedelmi láncok birtokolják a piac jelentős részét.
Árdiktátor
Stephan Rüschen, a Baden-Württembergi Duális Főiskola (DHBW) kiskereskedelmi szakértője szerint nem valószínű, hogy az árcsökkentések csupán reklámfogások lennének, és pár hét múlva ismét drágulást lehetne tapasztalni a láncoknál.
Nem lenne hiteles. Ezért azt gondolom, hogy tartósan alacsonyabbak maradnak az árak.
Sőt, inkább további csökkenés következhet, mivel a láncok elkezdtek egymás alá menni, beindult az árháború.