„Titkos műveletre” figyelmeztet az OTP Bank, új módszerrel támadnak a csalók

A csalók leggyakrabban banki alkalmazottnak adják ki magukat, és gyanús tranzakciókra hivatkozva kérnek bankkártya- vagy internetbanki adatokat. Előfordul, hogy egy ismeretlen „biztonsági számlára” történő utalást javasolnak – idézi az OTP közleményét az economx.hu.
Egy másik gyakori módszer, hogy az elkövetők hamis igazolvánnyal banki biztonsági szakértőnek adják ki magukat, és távoli hozzáférést biztosító alkalmazások (TeamViewer, AnyDesk) telepítésére kérik az áldozatokat, melyekkel hozzáférnek az ügyfél személyes adataihoz.
Emellett egyre gyakoribb, hogy egy bizonyos „titkos műveletre” hivatkozva próbálnak pénzt kicsalni. Az áldozatokat arra ösztönzik, hogy ne beszéljenek erről senkinek, miközben pénzüket önszántukból a már fentebb is említett „biztonsági számlára” utalják, amit valójában a csalók kezelnek, hiszen a bankoknál nem létezik ilyen számla. Az OTP szerint ne osszuk meg adatainkat, és ne telepítsünk ismeretlen programokat.
Mikor gyanakodjunk?
- A hívás során nemcsak a személyes adatokat, hanem bankkártya adatokat és internetbanki belépési azonosítókat is elkérnek.
- A telefonáló „munkatárs” gyanús tranzakcióra hivatkozik, és az ügyfél számláján lévő összeget egy ún. „biztonsági számlára” akarja átmozgatni, sok esetben különféle indokokkal limitemelést kérnek.
- Olyan szoftver vagy alkalmazás letöltésére szólítják fel, amely nem megbízható, vagy azt kéri, hogy biztosítson hozzáférést az eszközéhez.
- Az OTP Bank Internetbiztonsági Osztály munkatársának adja ki magát, és ezt egy hamis igazolvánnyal próbálja bizonyítani.
Arra kérik az ügyfeleket, hogy mindig legyeneke éberek és gyanakodjanak, mert az OTP Bank nem kér ilyet, illetve munkatársai sosem kapcsolják át „szakértőhöz” vagy másik bankhoz. Azt javasolják, mindenki védje adatait az OTP InternetBank és OTP MobilBank funkcióinak beállításával. Érdemes a Kiberpajzs oldalon több információt megismerni.