10 milliót fizetnek a szülők ennek a nőnek, hogy adjon nevet a születendő gyermeküknek

A szupergazdagokat szolgálja ki meglepően sikeres vállalkozásával Taylor A. Humphrey: a San Franciscóban élő nő mások gyermekeinek választ nevet, méghozzá nem kevés pénzért. Egy-egy megbízással akár 30 000 dollárt, azaz átszámítva mintegy 10 millió forintnak megfelelő összeget is megkeres.
Humphrey 10 évvel ezelőtt elkezdett online posztolni babanevek témájában a közösségi oldalakon, ám akkoriban még egyáltalán nem üzleti célból tette ezt, csupán szerette volna elterelni a figyelmét élete legsötétebb időszakáról. A 37 éves nő ma már összesen mintegy 100 000 követővel rendelkezik a TikTokon és az Instagramon, és egyre bővülő portfóliójában több mint 500 gyermeknév található, amelyek kiválasztásában ő segített.
Foglalkozását tekintve professzionális babanév-tanácsadó, akiknek a feladata, hogy végigkísérje a leendő szülőket a névválasztás folyamatában. Ügyfelei között megtalálhatók a hírességek és ismeretlen gazdagok egyaránt. Függetlenül attól, hogy milyen bonyolultak az igényeik, ő ígéri, hogy születendő gyermekük számukra a legideálisabb nevet.
Ha csak egy e-mailt szeretnél néhány személyre szabott babanév-ajánlással, az 200 dollárba kerül. Ha valami sokkal átfogóbbra van szükséged, akkor a magasabb kategóriás szolgáltatásai amelyek 10 000 dollártól indulnak – és már az igazi VIP bánásmódot jelentenek. Az extra csomagban olyan opciók szerepelnek, mint például a „Babanév-branding”, amely segít a név köré egy komplett márkát építeni.
Harminc évvel ezelőtt a névválasztás még viszonylag egyszerűnek tűnt: kiválasztottad, ami jónak tűnt. Az internet térnyerése azonban megváltoztatta a dolgokat. A rengeteg adat – a népszerűségi trendeket bemutató weboldalaktól kezdve a gyermekek nevei és jövőbeli sikereik közötti összefüggéseket vizsgáló tanulmányokig – most még nagyobb nyomást gyakorol a szülőkre, hogy a megfelelő nevet válasszák.
A szinte korlátlan lehetőségek világában a szülőknek gyakran nehezebb olyan nevet találniuk, amit valóban szeretnek. A szakértők úgy vélik, hogy a lehetőségek végtelen tárháza hozzájárult ahhoz, ami „névbánatnak” neveznek. A BabyCenter.com tavalyi felmérése szerint az anyák közel 10 százaléka úgy érzi, bárcsak más nevet adott volna gyermekének.
Ez azonban csak az egyik oka annak, hogy Humphrey gyakran hosszú várólistával dolgozik. Bár nem volt hajlandó elárulni becsült jövedelmét, népszerűsége megnőtt, mióta a New Yorker magazin 2021-ben több mint 100 családnak segített.
Az évek során az ügyfelek elvárásai is egyre kifinomultabbá váltak. Az „ideális” név szinte mindig ritka, de nem furcsa; egyszerű, de nem hétköznapi; divatos, de nem túl trendi.
Illusztráció: Getty Images
Humphrey egy ragyogó rózsaszínű, gyöngyökkel díszített jegyzetfüzetből felolvasva részletesen ismertette néhány korábbi ügyfele igényeit. Volt egy egyedülálló, meleg férfi, aki béranyán keresztül várt gyermeket, és csak névötleteket kért. Egy idősebb pár, akik nem találtak megfelelő nevet a negyedik fiú gyermeküknek. Egy multikulturális család, akik olyan nevet kerestek, amely összeköti különböző etnikai hátterüket. Gyakran, amikor Zoomon közvetít mélyen gyökerező névválasztási vitákban házastársak között, inkább érzi magát mediátornak vagy terapeutának, mint babanév-tanácsadónak.
És hogy mindehhez milyen képesítésekkel rendelkezik? Amellett, hogy képzett dúla, a marketing területén szerzett tapasztalatokat, saját bevallása szerint pedig „névmániás”, akinek több ezer Excel táblázata van tele babanevekkel.
„Ez a munka sokkal többet jelent, mint az emberek gondolnák – mondta Humphrey, akit az 1980-as évek szappanopera-színésznője, Taylor Miller után neveztek el. – Néha olyan sürgős hívásokat kapok ügyfeleimtől, hogy mindent félre kell tennem, és azonnal segítenem kell nekik.”
Hogy még több szülőnek segítsen feldolgozni a névbánatot, Humphrey 2023 őszén kiadott egy 15 oldalas e-könyvet „Baby Name Mourning” címmel. Bár neki magának nincs gyermeke, mégis mélyen együtt tud érezni azokkal, akik utólag úgy érzik, nem a megfelelő nevet választották. Az írás nemcsak egy útmutató, hanem egyfajta érzelmi támogatás is azoknak, akik a névválasztás után bizonytalanságot, szomorúságot vagy megbánást éreznek. Humphrey ezzel a kiadvánnyal is azt bizonyítja, hogy a névadás nem csupán kreatív döntés, hanem mélyen személyes és érzelmileg terhelt folyamat is lehet.
Kimerítő névadási kérdőívei a szülők személyiségének, érdeklődési körének, valamint névadási preferenciáinak és nem preferenciáinak mélyreható megértését tükrözik. Néhány száz dollárért e-mailben elküld nekik egy hosszú listát a gondosan összeállított névjavaslatokkal, amelyekhez minden név jelentése, eredete, különböző írásmódjai, népszerűségének története, sőt még hangulata is tartozik.
Minél átfogóbb a tanácsadás, annál magasabb az ára is. Az a hírhedt 30 000 dolláros csomag több hónapig is eltarthat, magában foglalja professzionális genealógusok és márkamenedzserek támogatását, és redszeres videókonzultációkat Humphrey-val.
„El kellett fogadnom, hogy az emberek gyakran olyan tartalmakon keresztül találnak rám, amelyek gúnyt űznek belőlem – mondta Humphrey. – Elfogadom, mert hiszem, hogy a munkám igazán fontos.”
The post 10 milliót fizetnek a szülők ennek a nőnek, hogy adjon nevet a születendő gyermeküknek first appeared on nlc.