Ha csak egy koncertre mész ki a Szigetre, ez legyen az – Chappell Roan idén mindent visz

Ha még nem hallottál Chapell Roanról, készülj: nem sokáig marad így. A pink parókás, csillámporos, teátrális popkirálynő nemcsak az egyik legizgalmasabb hang ma a nemzetközi zenei palettán, de egy egész generáció szócsöve is – hangos, őszinte és színes, mint egy queer Barbie-álom. A jó hír pedig, hogy még nincs késő ahhoz, hogy jegyet válts a koncertjére, augusztus 11-re a Szigetre!
Kitörve a kötöttségekből
Chapell Roan (született Kayleigh Rose Amstutz) Missouri államból indult, egy kisvárosi, keresztény konzervatív közegből, ahol „másnak lenni” nemcsak furcsa, de egyenesen veszélyes dolog is lehet, ha valaki annyira szabad lélek, mint Kayleigh. A szigorú szabályokról hamar kiderült, hogy béklyóba szorítják őt, így saját bevallása szerint gyakran szökött ki otthonról, hogy egy pici levegőhöz jusson.
A zenével való kapcsolata 10 évesen kezdődött, ekkor kezdett el autodidakta módon zongorázni, 12 évesen pedig a szülei már különórára járatták, annyira tehetségesnek és elhivatottnak bizonyult. Az ajtók azonban nem nyíltak meg ennyire könnyen előtte: 14 évesen jelentkezett az America’s Got Talentbe, ahol sajnos nem sikerült tovább jutnia. Ez nem szegte kedvét, dalokat kezdett írni, és saját feldolgozásokat töltött fel a YouTube-ra. Ez hozta el számára az első szerződését az Atlantic Recordsszal, ám ez is kapufa lett: a közös munka nem gyümölcsözött, így a kiadó dobta őt.
Smink nélkül egy másik embernek tűnik (Fotó: Bruce Glikas/Getty Images/
A fagyi visszanyal
Mit tesz egy nő, akinek az álmát kettétörték? Újratervez. Kayleigh is ezt tette, új nevet vett fel – a Chappell Roannal gyerekkori barátnője és nagyapja előtt tisztelegve – és 180 fokos fordulattal a zenében is valami újat keresett. A nosztalgikus, ‘80-as éveket idéző szintipophoz nyúlt, és közben saját queer identitását is egyre bátrabban kezdte beemelni a dalaiba.
A kiadóval való szakítást követően a Pink Pony Club kislemez – ami még az Atlantic Records égisze alatt jelent meg – is virágozni kezdett. Egy évvel a sláger megjelenése után a Vulture azt írta, ez 2021 nyarának a dala – ami valljuk be, hatalmas elismerés –, és a számok is ezt igazolták. 2022 augusztusában a dal átlépte a Spotifyon a 10 milliós meghallgatást.
2023-ban megjelent debütáló nagylemeze, a The Rise and Fall of a Midwest Princess már sokkal jobb pozícióból indult, de ez sem lett azonnal siker. Ám ahogyan a TikTok és a közönség felfedezte magának a dalait – mint a Red Wine Supernova, a Femininomenon vagy a HOT TO GO! –, elkezdődött valami. Ez egyfajta coming-out napló – tele fájdalmas felismerésekkel, szexuális felszabadulással, sok neonnal és még több szenvedéllyel.
Az album növekvő sikerével párhuzamosan a turnéi sorra teltházasak lettek, a közönség transzparensekkel, rózsaszín parókákkal, és igazi rajongással jelent meg. És Chapell? Minden egyes koncertjén úgy viselkedik, mintha egy drag show-t vezetne – merész, teátrális, közvetlen és szórakoztató, és épp ettől annyira izgalmas.

Chappell Roan a 67. Grammy-díjátadón, nemcsak fellépőként volt jelen, de a Legjobb új előadó díját is hazavihette (Fotó: Amy Sussman/Getty Images)
Reszkess Taylor Swift!
Roan nem hajlandó a mai pop-ipar elvárásainak megfelelni. Nála nem létezik steril Instagram-esztétika, sem „túl sok smink” – sőt, épp az a célja, hogy újraértelmezze, mit jelent nőként, queer emberként jelen lenni a színpadon. Nem meglepő, hogy a feminista és LGBTQ+ közösségek egyik új bálványa lett, miközben zeneileg sem lehet félvállról venni: dalai erősek, fülbemászóak, és egyértelműen egy új sztár ígéretét hordozzák.
Az sem véletlen, hogy Olivia Rodrigo is őt választotta előzenekarnak a legutóbbi világkörüli turnéjára, vagy, hogy a nagy zenei portálok most már nemcsak stílusikonnak, hanem egy új korszak popzenei hangjának tartják. Chappell jött, látott és egyszerűen letarolta a világot.

Chappell Roan és Olivia Rodrigo a GUTS világturnén, Los Angelesben (Fotó:Christopher Polk/Billboard via Getty Images)
Épp ezért a Sziget Fesztiválos fellépése igazi kihagyhatatlan eseménynek ígérkezik: aki látott már tőle koncertfelvételt, tudja, hogy a show nem csak a hangról, hanem a látványról is szól. Számítsunk drag-esztétikára, csillámporra, közös kántálásra, és arra az érzésre, hogy egy biztonságos, szabad zónába csöppentünk – ahol mindenki önmaga lehet, legyen bármilyen is. Ő pedig jó eséllyel ott fog állni a színpadon, egy pink bodyban, fején valami őrült fejdísszel, vagy a hátára szerelt hatalmas pillangó szárnyakkal és azt fogja üvölteni ezer emberrel együtt, hogy „I’m a Midwest Princess!” – és egy pillanatra mindenki elhiszi, hogy az.
Chapell Roan nem egyszerűen énekesnő. Jelenség. Egy új popkorszak egyik első nagy alakja, aki nem akar beállni a sorba – és pont ezért sorra állnak be mögé mások.
The post Ha csak egy koncertre mész ki a Szigetre, ez legyen az – Chappell Roan idén mindent visz first appeared on nlc.