azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

Kiderült, mire készül a magyar piacon a Wizz Air, röpködtek a nagy számok

2 megtekintés
Üzlet légiközlekedés légitársaság Váradi József wizz air
Blurred placeholder

Kiderült, hogy állnak a kapacitások, és mik a hazai tervek. Kedden Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója New Yorkból tartott online sajtótájékoztatót. A befektetőknek is üzent.

Mi történt? A Wizz Air egy újabb repülőgépet hoz Budapestre jövő májusban, ez már a 18. lesz a hazai flottában. Emellett további kapacitásokkal bővül a budapesti tevékenységünk, mintegy 900 ezer extra szék érkezik, vagyis jövőre már a 9 millió ülőhelyet is meghaladja a kapacitásuk, jelentette be Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója kedden online sajtótájékoztatón. „Tehát továbbra is fejlődési pályán vagyunk” – foglalta össze. Az ülőhelyek száma ezzel 44%-kal nő a covid világjárvány előtti utolsó békeévvel, 2019-cel összevetve. Emellett új desztinációk is jönnek, míg máshová (például Varsóba, Marrákeshbe, Lisszabonba, Bilbaoba, Alicantéba és Stuttgartba) sűrítik vagy már idén ősszel sűrítették a járatokat. Egyelőre hat új úticélt jelentettek be 2026-tól, de hozzátette, hogy továbbiak is várhatók. Tallinn (Észtország), Billund (Dánia), Szkopje (Észak-Macedónia), Lamezia Terme és Rimini (mindkettő Olaszország) az új desztinációk, valamint a norvégiai Bergen is az újak között van. „Nekem személy szerint az egyik kedvenc városom”, mondta utóbbiról.

2026-ban becsléseik szerint már 9 millió ülőhely feletti kapacitással dübörögnek a magyar piacon. Forrás: Wizz Air

A befektetőknek is üzent, és a New York-i kormányjáratra is reagált. Arra a felvetésre, hogy jelenleg az IPO, vagyis a tőzsdei kibocsátási ár alatt van a Wizz-részvények árfolyama, és mit üzen a befektetőknek, Váradi annyit válaszolt: „most kell vásárolni”. A Wizz Air részvényárairól szóló Ács világa cikkünk itt olvasható. Váradi reagált arra is, hogy november elején a magyar kormány delegációja bérelt Wizz Air járattal utazott Wahingtonba Donald Trump amerikai elnökkel tárgyalni. Váradi kifejtette:

megtiszteltetésnek veszik, amikor a kormány kéri fel őket ilyen járatokra, és ez adott esetben másik országban is így van.

Miért fontos a budapesti bővítés? Ahogyan arról augusztusban mi is írtunk, Váradi József két évet adott magának, hogy egyenesbe hozza a Wizz Airt és visszanyerje a befektetők bizalmát. Azt mondta, úgy tervezi, hogy 2027 közepére a cég túl lesz azokon a problémákon, amiket a flotta technikai problémái és a légitársaság füstbe ment közel-keleti terjeszkedése okoztak. Hozzátette, hogy a jövőben a Wizz Air a számára továbbra is legfontosabb, kelet-közép-európai piacra akar fókuszálni. Célja, hogy a következő 6 évben a Wizz Air részesedése 26-ról 30 százalékra növekedjen ezen a piacon. Ezt a célkitűzést támaszthatja alá a mostani bejelentés is.

info Fotó: Forbes-archív/Orbital Strangers
Váradi József: „Továbbra is fejlődési pályán vagyunk.” Fotó: Forbes-archív/Orbital Strangers

Nagy számok. Váradi azt mondta, a Wizz piacvezető Magyarországon 38 százalékos piaci részesedéssel, és itthonról (Budapestről, valamint Debrecenből) 75 útvonalra repülnek, amiből 59-re egész évben, és van 3 téli, valamint 13 nyári útvonaluk. Itthon 4000 ember dolgozik náluk, ami a teljes alkalmazotti létszán mintegy 40 százaléka.

Jól zárják az évet. Az idei előrejelzés szerint 2025-ben 72 millió utast szállítanak, ami rekordot jelent (2024-ben 62,8, 2023-ban 60,3 millió utas fordult meg a járataikon), és nemsokára érkezik a 250. Wizz Air gép is.

A Wizz Air Európa leggyorsabban fejlődő légitársasági marad, mondta Váradi József. Forrás: WizzAir

Kapcsolódó cikkek