Lezárult a Lidl és a GVH csatája az „alacsony árak bajnoka” ügyben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a Lidl árelsőségi állításai miatt indított eljárását, ez lett az eredmény.
Mi történt? A GVH 2024 nyarán indított vizsgálatot a Lidl Magyarország ellen, mert a „Lidl: az alacsony árak bajnoka” kommunikációval megtéveszthette a fogyasztókat. Az eljárás során kiderült, hogy a Lidl részletes mérési módszertant és belső szabályzatot alakított ki az árelsőségi állítások alátámasztására, az Árfigyelő rendszer adatait használva.
Eredmény. A vállalat kötelezettségvállalása szerint:
- Minden esetben jól láthatóan hivatkozik az Árfigyelőre.
- Csak akkor tehet havi árelsőségi állítást, ha átlagos kosara legalább 2,5%-kal olcsóbb a második legolcsóbb lánc átlagánál.
- Csak akkor alkalmazza az egész havi állítást, ha a második legolcsóbb lánc napjainál legalább eggyel több napon volt a legolcsóbb.
Hosszú távú cél. A vállalások erősítik az Árfigyelő rendszer ármérséklő hatásait, élénkítik a versenyt és elősegítik az árak csökkenését, ami a fogyasztóknak jelentős megtakarítást hozhat. A rendszer folyamatosan fejlődik: jelenleg 140 termékkategóriát követ nyomon 1799 üzletben, és a GVH szerint eddig akár 20 milliárd forint megtakarítást eredményezett a háztartásoknak.