Átállás a Ryanairnél, erre figyelj mától
Az új intézkedés az utasok és a hazai utazási irodák körében egyaránt aggodalmat keltett – mutatjuk hogyan zajlik mától az utasfelvétel és a poggyászfeladás.
Mi történt? November 12-étől digitális beszállókártyára váltott a Ryanair diszkont légitársaság, írja a turizmus.com. A gyakorlatban a változás azt jelenti, hogy az utasoknak a kinyomtatott beszállókártya helyett a myRyanair applikációban generált digitális kártyát kell bemutatniuk a repülőtéren. A légitársaság közlése szerint 206 millió utasának közel 80%-a jelenleg is digitális beszállókártyát használ.
Miért fontos ez? Az intézkedés célja, hogy a Ryanair a világ első papírmentes légitársaságává váljon. Közleményük szerint az elektronikus beszállókártyákkal évente több mint 300 tonna hulladékot meg lehetne takarítani.
És akinek nincs okos eszköze? Ha az utas nem rendelkezik az applikációval, vagy nincs okostelefonja, akkor le kell fényképeznie az online check-in során generált beszállókártyát, amit gond nélkül használhatnak a járatainkra való felszálláshoz” – válaszolták a Turizmus.com-nak arra, hogy milyen megoldást kínálnak az okostelefonnal nem rendelkező, vagy az applikációt nem használó utasoknak. Amiatt sem kell aggódni, ha a telefon lemerül vagy nem működik a beszállás előtt.
„Amennyiben az online utasfelvételt elvégezték a repülőtérre érkezés előtt, adataik elérhetőek lesznek a rendszerben, és felszállhatnak a fedélzetre, további költségek nélkül”
– válaszolták. „Ami a legfontosabb, hogy minden utas becsekkoljon a járatára legkésőbb 2 órával a járat menetrend szerinti indulása előtt, és akkor minden rendben lesz.”