CATL Debrecen: toborzási kampányról és az indulásról is beszélt az ügyvezető
A korábbi elbocsátási hullám után most toborzási kampányról beszélt a kínai CATL debreceni gyárának vezetője egy konferencián.
Megjelent a Magyar100 lista a Forbestól – nézd meg, melyek idén a legértékesebb magyar cégek!
Mi történt? A CATL Debrecen cellagyárában jelenleg a gyártósorok telepítése zajlik és hamarosan indul a próbagyártás. A megnövekedett kapacitás kiszolgálása érdekében a vállalat októbertől újabb toborzási kampányt indított Debrecenben és környékén, hogy biztosítsa a cellagyártás zökkenőmentes elindításához szükséges alkalmazottakat, lehetőség szerint minél nagyobb mértékben támaszkodva a helyi munkaerőre – mondta Matt Shen, a CATL németországi és magyarországi leányvállalatainak ügyvezető igazgatója a Hungarian Battery Days konferencián.
Vége a lejtmenetnek? Az európai piac ismét növekedést mutat: 2025 végére várhatóan az új autóeladások 29 százalékát teszik majd ki az elektromos járművek. A világon eddig 20 millió járműbe szereltek CATL akkumulátort, a cég globális piaci részesedése pedig elérte a 37,9 százalékot.
Új fejlesztések. A CATL idén bemutatott Shenxing Pro akkumulátora, amelyet kifejezetten az európai fogyasztók igényeire szabtak, akár 758 km-es WLTP hatótávot és 1 millió kilométeres élettartamot kínál, miközben 200 000 km után mindössze 9 százalékos teljesítménycsökkenést mutat.
Kontextus. A debreceni gyár jelenleg a CATL legnagyobb termelési bázisa Kínán kívül. Az Indexnek korábban volt és jelenlegi alkalmazottak arról számoltak be, hogy az akkumulátorgyár érdemi indoklás nélkül szüntette meg a munkaviszonyukat. Volt olyan, akit a Kínában zajló betanításról hívtak vissza, hogy kirúgják. A leépítés szakmunkásokat és az irodai területen dolgozókat is érintette. A CATL akkor úgy reagált, félreértés, hogy kínai munkaerőre cserélnék a magyarokat.