Három év stagnálás után meglódult a családi cég, akik a legnagyobb magyar webshop mögött állnak
 
                    A magyar Euronics mögötti Vöröskő Kft. túlszárnyalta a 100 milliárdos bevételi álomhatárt. Nehéz éveken van túl a műszaki piac.
Valódi e-kereskedelmi tudás, hetente kézbesítve. Exkluzív értesülések, friss elemzések és a legfontosabb piaci hírek a Forbes főmunkatársától, Vaszkó Ivántól – minden kedden egy e-mailbe gyűjtve. November 4-én indulunk, iratkozz fel ide kattintva, hogy biztosan megkapd az első levelet!
Mi történt? Három stagnáló pénzügyi év után meglódult a legnagyobb magyar tulajdonú webáruházat üzemeltető Vöröskő Kft., vagyis a Fazekas család cége (a RedRock Holding Kft.-n keresztül), az Euronics márkanév hazai használója. A műszaki lánc ügyvezetője a 31 éves Fazekas Bálint, korábbi Forbes 30/30-as.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A Vöröskő a hagyományos boltokban és a webáruházakban a naptáritól eltérő, 2024. július 1. és 2025. június 30. közötti üzleti évet 107,8 milliárd forintos árbevételel zárta a most leadott beszámoló szerint. Ez az összeg egy évvel ezelőtt még csak 91,8 milliárd forint volt. Az adózott eredmény szintje nem változott érdemben, 1,8 milliárd forint lett.
Kontextus. Az elektronikai lánc a hagyományos üzletek mellett az online forgalmát is jelentősen felfuttatta, az éves mérésekben több éve elsők a magyar tulajdonú e-kereskedők forgalmi listáján. Az Euronics az elmúlt időkben raktárrobotizálással és külföldi nyitással igyekezte erősíteni pozícióját. Bálint tavaly a Forbes.hu-nak azt mondta: nehéz időket él a műszaki piac, de a tíz százalék feletti éves növekedésért dolgoznak, ami sikerült is, hiszen most az értékesítés nettó árbevétele több mint 17 százalékot nőtt. A korábbi három év stagnálását sikernek foghatjuk fel a covid után belassult, Temu tépázta magyar online piacon.
Korábban. A Growww Digital szakmai díján, a legexportképesebb magyar e-kereskedőket elismerő HungarEcomm Starson idén az Euronics üzemeltetőcége nyert (Local Omnistar kategóriában). A Growww Digital talán legfontosabb megállapítása az volt, hogy a magyar e-kereskedelmi külkereskedelmi mérleg negatív, vagyis több pénz áramlik ki az országból, mint amennyi bejön online vásárlásokból.
 
                