Most fejezték be a felújítást, máris gondok voltak a biztosítóberendezéssel a fővárosi pályaudvaron
Nemrég fejeződött be a nagyszabású felújítás, de már gondok voltak.
Mi történt? Vasárnap este a győri vonalat borította meg teljesen a biztosítóberendezés hibája, miután kigyulladtak a kábelek, hétfőn pedig a főváros Keleti pályaudvarán (és így az ahhoz köthető vonalakon) ütött be a krach: ugyanis a Keleti pályaudvaron meghibásodott a biztosítóberendezés, ami miatt átmenetileg kevesebb vágányon közlekedhetnek a vonatok, írta a Telex.
Mi következik ebből? Ezt úgy próbálják áthidalni, hogy kora délutántól a főpályaudvarra érkező vagy onnan induló járatok forgalmában változásokat eszközöltek: a vonatok egy része más budapesti elővárosi állomásokon fordul, vagy a Keletiből késéssel indult.
Kontextus. A biztosítóberendezéssel nem először van gond a Keleti pályaudvaron, amit szinte napra pontosan egy hónapja használhatnak újra az utasok a négy hétig tartó felújítás után. Akkor sem volt zökkenőmentes az újraindulás, ugyanis már rögtön nem tudták megnyitni az állomást a tervezett szeptember 21-i napon, mivel „a hajnali órákban a biztosító berendezésben zavart tapasztaltak, amit az idézett elő, hogy az állomás hosszan volt áramtalanítva”. Másnap sem volt még hibátlan a helyzet, a Keleti pályaudvar egy részén akkor is tartott még a hibaelhárítás.
Délutánra állt helyre a rend. A MÁV-csoport információs oldalán hétfőn délután azt írták, elhárították a hibát és ismét korlátozás nélkül közlekedhetnek a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok. A menetrend az esti órákra állhat helyre, addig esetenként még előfordulhatnak rövidebb útvonalon közlekedő járatok, jelezték.