A milliárdos felújítás ellenére sem működik a vonatmegállító biztonsági rendszer az egyik vasútvonalon
Korábban már okozott balesetet egy másik vonalon a rendszer hiánya.
Megjelent a Forbes legfrissebb listája a leggazdagabb magyarokról! A listát itt böngészheted.
Mi történt? Mozdonyvezetők hívták fel a figyelmet arra, hogy a több tízmilliárd forintból felújított esztergomi vasútvonalon máig nem működik az alapvető biztonsági berendezés, az úgynevezett elektronikus vonatmegállító rendszer – írja Hadházy Ákos független képviselő.
Mit lehet tudni? Bár két rövid szakaszon kiépültek a jelfeladók, ott sem működnek, ezért a mozdonyvezetők minden út előtt írásos engedélyt kapnak, hogy a biztonsági berendezés „éppen nem használható”. Korábban a Püspökladány–Biharkeresztes nemzetközi fővonalról is kiderült, hogy kihagyták belőle a vonatbefolyásoló rendszert, és ott összeütközött két vonat. A vizsgálat szerint az EVM megléte megakadályozta volna a balesetet.
Mi az az EVM? Ez az a rendszer, amely automatikusan megállítaná a vonatot, ha a mozdonyvezető figyelmetlenségből, rossz látási viszonyok vagy rosszullét miatt nem állna meg a vörös jelzésnél. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) korábbi vizsgálati jelentése szerint a biztonsági berendezés hiánya már majdnem balesethez vezetett a vonalon: 2019-ben egy mozdonyvezető-gyakornok átment egy tilos jelzésen, mert a rendszer nem figyelmeztette. A dokumentum kiemeli, hogy a felújított, 100 km/h sebességgel járható vonalon ma már elvárható lenne a vonatbefolyásoló rendszer működése.