Már a beszélgetéseinkbe is beleolvas a Meta, hogy még többet hirdethessen
Csak a vallási, politikai és egészségügyi információk nem kerülnek felhasználásra.
Mi történt? A Meta bejelentette, hogy december közepétől a felhasználók mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetéseiből származó adatokat is felhasználja célzott hirdetések értékesítésére a Facebookon és Instagramon – számolt be róla a TechCrunch.
Hogyan tovább? A változás a világ nagy részén életbe lép, kivéve az Európai Unióban, az Egyesült Királyságban és Dél-Koreában, ahol a szigorúbb adatvédelmi szabályok ezt egyelőre nem teszik lehetővé. A cég közlése szerint az új adatforrás, amely havonta több mint egymilliárd ember beszélgetéseiből épül fel jelentősen erősíti majd hirdetési rendszerét. Például, ha valaki túrázásról beszél a Meta AI chatbotjaival, könnyen találkozhat majd túrafelszereléseket hirdető reklámokkal.
Mi tabu? Fontos kitétel, hogy érzékeny személyes adatok, például vallási, politikai vagy egészségügyi információk nem kerülnek felhasználásra. Ugyanakkor a felhasználóknak nem lesz lehetőségük letiltani az új adatkezelést, ami ismét rávilágít arra, hogy a nagy technológiai cégek ingyenes szolgáltatásai gyakran komoly kompromisszumokkal járnak.