Annak is egy milliárdos örülhet, hogy a MÁV különös módon akar tenni az utazóközönség hangulatáért
Jó sok pénzen vett kommunikációs hadjárattal kíván tenni a MÁV az úgynevezett negatív közhangulat ellen. Ennek pedig az ország egyik leggazdagabb embere örülhet.
Mi történt? Kommunikációs offenzívába kezdett a MÁV, idén már csaknem kétmilliárd forint keretértékben szerződtek a kormány kedvenc plakátosaként emlegetett Balásy Gyula cégeivel. Az összeg jelentős része a MÁV tíz vállalásának kommunikációjára mehet el.
Mit akarnak kommunikálni? A HVG birtokába jutott, nyáron aláírt keretszerződésben részletesen rögzítették a kommunikációs célokat, ezek között szerepel:
- a Társaság erőfeszítéseinek transzparens bemutatása,
- a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása,
- a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése.
A célok között van még a szolgáltatásfejlesztési elemek népszerűsítése, az edukációs és társadalmi felelősségvállalás célzatú kampányok lebonyolítása, valamint egyéb brand- és kereskedelmi hirdetések ellátása is. A szerződésben a MÁV-csoport 2025 második és harmadik negyedévére hostess- promóciókat és kitelepüléseket tervezett, emellett 3-6 rendezvény megszervezését is előírta.
Mennyiért? A vasúttársaság július végén nettó 948 millió forintos keretszerződést írt alá a nyíltan kormánypárti Balásy Gyula, a Forbes milliárdoslistája szerint 37. leggazdagabb magyar tulajdonában lévő New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciumával a kommunikációra. A MÁV már februárban is aláírt egy nettó 919 millió forintos kommunikációs keretszerződést, amelynek terhére július közepéig mintegy 350 millió forintot fordítottak a tíz vállalás kampányára.
Miért van erre szükség? A szerződés által említett úgynevezett negatív közhangulat tulajdonképpen az utasok és nem utasok jogos felháborodása a balatoni vasútvonal idei többszörös összeomlása, leszakadt lámpatestek, késések, elromlott Intercity-vécék, vonatkisiklások, veszteglő vagonok és egyéb feszültségek miatt.