A McDonald’s történetének legnagyobb marketingakciója fordította meg az eladásokat
Bejött a Minecraft együttműködés a étteremláncnak, két rossz negyedév után megtört a jég.
Mi történt? A legalább egy éve nyitva tartó amerikai McDonald’s éttermekben az eladások 2,5%-kal emelkedtek a június 30-án véget ért negyedévben, ezzel megszakadt a fél éve tartó csökkenő trend. A fordulat mögött az étteremlánc történetének legnagyobb marketingakciója áll, amit a Minecraftra építettek.
Részletek. A McDonald’s március végén dobta piacra a gyerekeknek szóló Happy Mealt tematikus játékokkal és egy felnőtt menüt a Minecraft film megjelenéséhez kapcsolódva. A filmet a CNN testvércége, a Warner Bros. Pictures mutatta be, és világszerte közel 1 milliárd dolláros bevételt hozott.
A promóció 100 piacon futott, aminek köszönhetően a legalább egy éve megnyitott üzletek globális eladásai 3,8%-kal nőttek. Emellett a teljes bevétel 5%-kal 6,8 milliárd dollárra ugrott – közölte a vállalat szerdán. A bejelentés után a cég részvényei közel 3 százalékos emelkedéssel nyitottak.