azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Lázár megtalálta a megoldást a MÁV problémáira: kiszervezés

Lázár megtalálta a megoldást a MÁV problémáira: kiszervezés

7 megtekintés
Hírek Társadalom kormány Politika tiborcz

Tiborcz és Hernádi biznisze után újabb átrendeződés Nyugat-Magyarországon.

Mi történt? Július elsejével 752 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetését adja át a MÁV a GYSEV-nek, amivel a soproni székhelyű vasúttársaság által felügyelt szakasz közel 1200 kilométeresre nő majd.

Részletek. Németh Réka, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója és Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója aláírta a soproni székhelyű társasághoz átkerülő nyugat-magyarországi vasútvonalakról szóló üzemeltetési és együttműködési megállapodást. 2025. július 1-jétől a GYSEV 752 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól, írta meg közleményben a MÁV-csoport.

A két vasúttársaság közötti munkamegosztás változása az utasok részéről semmilyen alkalmazkodást nem igényel, ugyanazokkal a járatokkal számolhatnak, mint korábban. A döntés hatására minimálisan csökkenhetnek bizonyos jegyek árai, például a Sopron és Budapest közötti vonalon.

Kontextus. 2024 év végén írtuk meg, hogy a Tiborcz és Hernádi által megszerzett Waberer’s többségi részesedést vásárol a GYSEV vasútlogisztikai cégében. Az új tulajdonosi struktúrában a GYSEV Cargo Zrt. 70 százaléka került magánkézre, 30 százaléka továbbra is a GYSEV Zrt. tulajdonában maradt.

A GYSEV Zrt-ben a magyar állam tulajdonrésze 65,6 százalék, az osztrák államé 28,2 százalék.

A mostantól a GYSEV-hez tartozó vonalak a következők:

  • a 10-es vonal Győrszabadhegy–Celldömölk szakasza,
  • a 11-es vonal Győrszabadhegy–Veszprém szakasza,
  • a 13-as vonal Veszprémvarsány–Franciavágás szakasza, (a vonalon nincs személyszállítás),
  • a 14-es vonal Pápa–Csorna szakasza,
  • a 17-es vonal Zalaszentiván–Nagykanizsa szakasza,
  • a 20-as vonal Porpác–Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem),
  • a 23-as vonal Zalaegerszeg–Rédics szakasza,
  • a 24-es vonal Zalabér-Batyk–Zalaszentgrót szakasza, (a vonalon nincs személyszállítás),
  • a 25-ös vonal Boba–Őriszentpéter–országhatár szakasza,
  • a 26-os vonal Ukk–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 27-es vonal Hajmáskér–Csajág szakasza (Csajág állomás már nem, a vonalon nincs személyszállítás),
  • a 30-as vonal Murakeresztúr országhatár–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 41-es vonal Murakeresztúr–Gyékényes–országhatár szakasza.

Kapcsolódó cikkek