azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Kukásautóból AMG Mercedes: Desh cége tavaly majdnem 200 millió forint bevételt csinált, ki is vesz belőle 106 milliót

Kukásautóból AMG Mercedes: Desh cége tavaly majdnem 200 millió forint bevételt csinált, ki is vesz belőle 106 milliót

10 megtekintés
Hírek Profit Üzlet Azahriah celeb legértékesebb celeb zene

Nincs most olyan hazai slágerlista, ami ne lenne tele Desh nevével, ám a zenepiac épp legjobban pörgő előadója, Azahriah állandó alkotótársa üzletileg is csúcsra tört 2024-ben.

Mi történt? A magyar zenepiac legjobban hallgatott előadója, Desh üzletileg is elképesztő 2024-en van túl.

Mit jelent ez? Molnár Attila (avagy Desh) cége, a 2022-ben alapult Dikh Desh Kft. (sic!) is közzétette a tavalyi évre vonatkozó üzleti beszámolóját, szúrta ki elsőként a Forbes.hu.

E szerint Azahriah állandó alkotótársának előadó-művészettel foglalkozó vállalkozása, aminek Molnár Attila az egyedüli tulajdonosa, 197,9 millió forintos árbevételt csinált tavaly. 2023-ban ez a szám még 120,2 millió forint volt. A növekedés tehát 64,6 százalékos!

Az anyagjellegű ráfordítások a kft.-ben 5,7-ről 14,8 millióra, a személyi jellegű ráfordítások pedig 30,6-ról 58,6 millió forintra nőttek egy év alatt. Ezekkel együtt a Dikh Desh Kft. adózott eredménye is nagyot ugrott, 2024-ben 105,5 millió forint profitot termelt a cég, míg 2023-ban még csak 73,4 milliót (ez egy év alatt plusz 43,7 százalék).

A tavalyi profitot egy az egyben ki is veszik a cégből. Az adózott eredmény felhasználására vonatkozó határozat értelmében:

„a 2024. üzleti év adózott eredményét, valamint a szabad eredménytartalék összegét figyelembe véve (…) 105 540 776 forint összegű osztalék kerül jóváhagyásra”.

Miért fontos ez? Desh a tavalyi Forbes-celeblista első helyezettjével, Azahriah-val együtt mászta meg a magyar popipar csúcsát két gigaslágerükkel, a Réttel és a Mind1-gyel.

Számokban? 2021-ben Kukásautó címen adta ki zenés ars poeticáját, a dal videóklipje 45 millió megtekintésnél jár a YouTube-on. Így lett Desh kukásból a hazai zenepiac jelenleg leghallgatottabb előadója. Vagy ahogy szintén Azahriah-val közös számukban, a Pullupban mondja:

„Kukásautóból AMG-Mercedes lett”.

  • A YouTube felkapott videóinak zenei listáját május 30-án is egy Desh-klip, a Vinnipu vezeti az előadó legfrissebb, Talpra cigányok című kislemezéről.
  • Desh a Spotifyon majdnem 650 ezer havi hallgatóval rendelkezik. A platform napi magyar toplistáján a tíz leghallgatottabb dalból hathoz is köze volt pénteken.
  • A Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetségének 21. heti slágerlistáját is Desh vezeti a Talpra cigányok című dallal. A top tízben három dala is már több mint 40 hete debütált a listán.

Kontextus. Desht az egyik legsikeresebb hazai kiadó-menedzsment, a Supermanagement képviseli. Hozzájuk tartoznak többen is az ország legismertebb előadói, produkciói közül, Deshtől Azahriah-n és Dzsúdlón át, a Wellhellón és a Follow the Flow-n keresztül legutóbbi igazolásukig, a Carson Comáig.

Hogyan tovább? Desh tavaly tartotta első önálló Budapest Park-buliját, ami telt házas is lett, és idén május 16-án megint megtöltötte a helyszínt. Ő is színpadra lépett Azahriah rekordtartó, tripla telt házas Puskás-koncertsorozatán (amiről a tavaly júniusi Forbes magazin címlapsztorijában írtunk), de az önálló aréna- vagy stadionkoncert még várat magára.

Kapcsolódó cikkek