azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Épp magyar gasztrotörténelmet írnak New Yorkban

Épp magyar gasztrotörténelmet írnak New Yorkban

6 megtekintés
Hírek Üzlet gasztronómia

Smashy Burger néven szombaton nyitja meg hamburgerezőjét New Yorkban Tóth Simon és bátyja, Máté, az itthon már tizenhét étteremmel rendelkező Simon’s Burger két tulajdonosa.

Mi történik? Szombaton megnyitják New York-i hamburgerezőjüket a magyar Simon’s Burger tulajdonosai a világváros központjában, a Union Square-en. A New York-i Smashy – amelynek tulajdonképpeni budapesti párja a Kálvin térnél található, és szintén Tóthék tulajdona – egy Dunkin’ Donuts fánkozó és egy Petco állateledel üzlet között nyílik meg. Az itthon is látványos marketingakcióiról híres burgerlánc

az Egyesült Államokban ezer ingyen hamburger kiosztásával tervezi a nyitást.

A harmadik legnagyobb. A nemrég nyílt nyíregyházi, egri és Corvin Plazai éttermekkel a Simon’s Burger hivatalosan is átvette a harmadik helyet a hazai marhahúspogácsára épülő hamburgerláncok között (első a McDonald’s, második a Burger King). „Ha a lokációk számát vesszük figyelembe, immár csak két versenytársunk előz meg bennünket az országban” – írták Instagram-oldalukon. Itthon jelenleg tizenöt éttermük van, már ami a Simon’s brandet illeti, emellett egy Smashy és egy Buddy’s, utóbbi kettő Budapesten.

Így néz majd ki a burgerező, ahol elvitelre lehet vásárolni. Fotó: Tóth Máté /LinkedIn

A Forbes színpadán jelentették be. A két és fél éve alapított Simon’s Burger tulajdonosai egyelőre egyik almárkájukat, a Smashyt viszik az Egyesült Államokba, és ha bejön, ez megalapozhatja a fő márka, a Simon’s Burger külföldi terjeszkedését is. Az amerikai nyitás több százmillió forintos beruházás, és mindent saját forrásból, külső befektető bevonása nélkül valósítanak meg. A nagy lépést a Forbes Under 30 Summiton jelentették be a testvérek.

Részletek. Nem titkolják, hogy a Simon’s márkát kivinni két és fél-háromszor drágább lett volna. Mivel a „kistesó” Smashy designja, brandje nem annyira kötött, a szó jó értelmében vett puritánabb márkával lépnek az amerikai piacra, – a Smashy szlogenje is az, hogy back to basics. A nyitás költségeiről korábban a Forbesnak elmondták: ennyiből itthon, de Európában is öt-hat, de akár nyolc-tíz helyet tudnának nyitni. A manhattani felhőkarcolók tövében lévő, 100 négyzetméteres étteremben 15-20 ember fog dolgozni.

Az üzletvezetőnek évi 70.000 dollárt (csaknem 27 millió forint) ajánlottak bérként, ezzel szándékosan a pici átlag fölé mennek, hogy akár a legnagyobb konkurensektől magukhoz tudják csábítani a menedzsereket.

Így állt össze a Smashy Burger manhattani csapata. Fotó: Smashyclub / Instagram

Őrült tempóban nőnek. A Simon’s 2022 végén nyitotta első éttermét, a fiúk baráti segítséggel 8-9 millió forintból indultak, első teljes üzleti évükben, vagyis 2023-ban azonban már csaknem egymilliárd forintos árbevétellel zártak. 2024-ben hazai franchise partnereik körülbelül 400 millió forintos, és az egyéb márkáik bevételét is beleszámítva a Simon’s cégcsoport mintegy 5 milliárd forintos forgalmat ért el.

Mi jön ezután? Az, hogy a nagy figyelmet kapó New York-i nyitás után mennyire lesz sikeres az ottani hamburgerező és tényleg sikerül-e Tóthéknak gasztrotörténelmet írni, a jövő zenéje, de közben az itthoni terjeszkedés sem áll meg: ahogyan azt már a Forbes-nak adott év eleji interjúban (Forbes, 2025/3.) is említették, hamarosan országos csirkés láncot nyitnak itthon. Emellett egy éven belül szeretnénk megnyitni az első nemzetközi Simon’s Burgert is, most két város Bukarest és Bécs van a kalapban. Egy éven belül egy, a második évben további öt Simon’s-t szeretnének nyitni külföldön, már ennek előkészítésén is dolgoznak. Az amerikai nyitás kapcsán arra is számítanak, hogy a várt siker Magyarországon is felértékeli a brandet, és a budapesti forgalmukat is megdobhatja. Erre számításaik is vannak, sőt, a fiúk fogadtak is egymás között, 20-30 százalék körüli itthoni forgalomnövekedésre számítanak.