azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu
Főoldal / Harmadik éve az influenszerlista tetején: a TheVR titka

Harmadik éve az influenszerlista tetején: a TheVR titka

10 megtekintés
Üzlet forbes-lista influenszer Influenszer_lista_2025
Harmadik éve az influenszerlista tetején: a TheVR titka

2025-ben már harmadszor készítettük el A legértékesebb magyar influenszerek listáját, ennek élén pedig harmadszor is a debreceni csapat, a médiabirodalommá vált TheVR áll. De hogyan?

Új lista: A legértékesebb magyar influenszerek 2025

A legértékesebb magyar influenszerek listáját keresd a Forbes.hu-n, kattints ide a húszas rangsorért!

Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán és Vaszkó Iván.

Mesterhármas az influenszerlista csúcsán: harmadszor is a debreceni csapat Magyarország legértékesebb tartalomgyártója. Végtelen videójátékozás a legnézettebb Twitch-csatornán – az április 22-vel záruló tizenkét hónapban a SullyGnome adatai szerint majdnem 2,3 millió órát nézték őket. Emellett van élvonalbeli reggeli műsoruk (Happy Hour), népszerű podcastbeszélgetések a magyar internet kedvelt arcaival, látványos tech videóik, a YouTube-on faviccpárbajoznak, a TikTokon pedig minden gyorséttermi hamburgert felzabálnak.

Utóbbi megérte, kevesen mondhatják el magukról, hogy ilyen piszok menő együttműködést üthettek nyélbe a Mekivel – saját menüvel, saját dizájnos dobozzal, csúcsminőségű reklámszpottal, kajakombós nyereményjátékkal.

Pillanatkép a TheVR McDonald’s-kampányának forgatásáról. Fotó: Hajagos Bálint/StudioX

Médiabirodalom

Amit több mint tíz év munkájával felépítettek, az már bőven médiabirodalom, az alapítókkal, Fábián Istvánnal és Komzsik Jánossal együtt pedig jóval többen dolgoznak rajta. Hosszabban a 2022. novemberi Forbes Tech mellékletben írtuk meg a történetüket: hogy hogyan vált a végtelen videójátékból médiabirodalom, és ezzel olyan médiacég, amihez hasonló nincs nagyon az országban, és melynek szívét a stúdiójuk adja, amit 2023 januárban meg is vásároltak.

„Az első olyan dolog, amit fel tudunk mutatni közel tíz év eredményeként. Dönthet bármikor úgy a Google, hogy törli a csatornát, és minden eltűnik. A stúdió nem fog”

-– mondta Pisti 2022-ben a Forbesnak.

Cégportré a 2022. novemberi Forbes Tech mellékletben – kattints a képre a magazin online verziójáért!

Fábián István és Komzsik János cége, a We Are Media Tech Bt. legfrissebb beszámolója 2023-as, e szerint két éve rekordbevétellel és -profittal zártak – 311,8 millió forintos árbevétellel, 154,4 millió forintos adózott eredménnyel.

Első, 2023-as influenszerlistánkkal kapcsolatban interjút is adtak a srácok a Forbes magazinnak. Akkor azt mondták, hogy a bevétel 45 százalékát a YouTube-ból származó platformbevételek adják, harmincat a Twitch streamerplatform, 15-öt pedig a szponzoros együttműködések.

A bt. létszáma e pillanatban hat fő, a komoly stúdiófelszereltséget és eszközparkot pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2023-ban a befektetett tárgyi eszközök értéke 199,1 millió forintra ugrott a 2022. évi mérleg 42 millió forintja után.

Így lőtt ki a We Are Media Tech Bt. árbevétele az elmúlt években. Forrás és ábra: Credit Online

Az idei listáról itt írtunk bővebben, alább pedig most azt mutatjuk be, hogy a módszertanunk mentén hogyan jött ki a TheVR mesterhármast érő aranyérme 2025-ben.

A módszertan

A Favikon nevű influenszer-adatbázis mutatója, az Authority Score segítségével, valamint a SullyGnome nevű Twitch-adatbázis magyar ranglistájának adatai alapján – módszertani definíciónk mentén – először negyven főre szűkített névsort készítettünk. Az Authority Score három, egyenlően súlyozott szempont (közönség, aktivitás, elérés) alapján méri a tartalomgyártók csatornáit.

A névsort ezután a SentiOne online-média-figyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakértőkkel értékeltük négy kategóriában.

  • Követőbázis: az összes releváns közösségi médiumon elért követőszámukat, valamint azok kiegyensúlyozottságát vettük figyelembe. A HypeAuditor segítségével mértük az influenszerek közönségének minőségét, valódiságát és növekedési trendjét, aztán egy komplex mutatószámot számoltunk belőlük.
  • Kedveltség: a SentiOne Brand Health Indexet és az eléréshez kapcsolódó mutatóit használtuk. A Brand Health Index a szereplőkről szóló pozitív és negatív tartalmak arányát – azaz énmárkájuk egészségét, kedveltségét – mérte.
  • Aktivitás: az adott influenszer követőtáborának interakcióit mértük a HypeAuditor analitikáival, azt pontoztuk, mennyiére képesek aktivizálni követőtáborukat (a lájkok átlagos száma és a tartalmak közötti eloszlása; a kommentek száma, valódisága; a lájkok és kommentek aránya).
  • Piaci visszajelzés: a média, a reklámügynökségek, valamint a közösségi médiás és influenszerkampányokkal gyakran foglalkozó márkák képviselőiből álló, huszonnégy fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.

Az adatpontokat ezután normalizáltuk a négy kategóriában. Ezek számtani átlagából áll össze az adott influenszer üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influenszerindex. Így jött végül össze a sorrend is a húsz legértékesebb magyar influenszerről.

Így számoltunk a TheVR esetében

A követőbázis részpontszám alapja a TheVR követőbázisának mérete és annak elérése mentén kerül kiszámolásra. Ennek normalizált értéke 10,00, ami a mezőny elére helyezi Janit és Pistit. A normalizáció miatt ez a pontszám azt jelenti, hogy relatív arányban a mezőnyben neki volt a legmagasabb pontszáma ebben a kategóriában.

A kedveltségi mutató alapja a HypeAuditor minőségmérő indexeinek, valamint a bázis valódiságát becslő mérőszámának és növekedési statisztikák komponenseiből áll. Normalizálás után ezen a fronton a TheVR 7,66-os normalizált pontszámával a mezőny felső harmadában helyezkedik el.

Az aktivitást a különböző platformokon kapott lájkok és kommentek alapján mértük fel. A TheVR 7,31-es normalizált pontszáma ezen kategóriában ugyancsak a mezőny felső harmadába helyezi őt.

A piaci visszajelzés a szakértői zsűri által adott visszajelzéseket összesíti. Normalizálás után ebben a kategóriában a TheVR csapata a második legerősebb pontszámot érdemelte ki 9,60-os értékkel.

A Forbes Influenszerindex a négy fő kategória számtani átlagaként jött ki, így alakult ki a végső, 8,65-os pontszám, ami zsinórban harmadik alkalommal is a lista csúcsára röpítette a debreceni csapatot.

Így alakultak a TheVR pontszámai – a listáért kattints a képre!

Kit tekintünk influenszernek?

Azt a digitális tartalomgyártót, aki a magyar piacon meghatározó befolyással képes hűséges követőtáborának véleményét formálni. Bevételt hozó személyes tartalmai mellett üzleti megfontolásból népszerűsít termékeket, szolgáltatásokat is, akár nagy márkákét, akár sajátot. Az utóbbi időben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására, őket viszont a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar celebek listáján.

A pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszereket tehát elkülönítjük a korábbi teljesítményükből, ismertségükből, hírnevükből építkező celebektől.

Hamarosan a májusi Forbes magazinban is!

A Forbes.hu-n a lista rövidített verzióját találod, rajta mind a húsz szereplővel. A teljes lista a májusi Forbes magazin Social mellékletében jelenik meg, amiben mikroinfluenszerekkel, eltiktokosodó magyar márkákkal is foglalkozunk, Mark Zuckerberg Trump-pártiságának hátterét is elmeséljük, Forgács Mariann közösségimédia-szakértővel a piac hátterét járjuk körbe, az utolsó oldalon pedig a politikai tiktokkerrel, Seres Samuval villáminterjúzunk.

Keresd a magazint május hatodikától az újságárusoknál vagy a Kifli.hu-n!

Az influenszerlista zsűrije

Vállalatok:

  • Bazsali-Németh Flóra (PR-szakmai vezető, Magyar Telekom)
  • Blaumann Bence (ügyvezető, Rejoy)
  • Nagy Szabolcs (marketingigazgató, Scitec Nutrition és Shop.Builder)
  • Pörzse Norbert (alapító-ügyvezető, Vágyaim.hu)
  • Tímár Rita (szenior régiós marketingmenedzser, SkyShowtime)
  • Varga Anita Ágnes (marketingvezető, Rossmann Magyarország)
  • Vida Annamária (szenior márkamenedzser, Coca-Cola Magyarország)

Reklámügynökségek:

  • Bozsik Dóra (influenszermarketing-igazgató, PFR Group)
  • Farkas Dániel (ügyvezető, Star Network)
  • Forgács Mariann (alapító-tulajdonos, BeSocial)
  • Hajagos Rita és csapata (ügyvezető partner, Red Lemon Media)
  • Katona Zsombor és Luczy Martin (társalapítók, Kalu)
  • Kiss Ágota (közösségimédia- és tartalomigazgató, ACG)
  • Novák Péter (a Httpool magyarországi igazgatója, a Magyar Reklámszövetség elnöke)
  • Steiner Bianka (PR-specialista, Socially)

Média:

  • Gabnay Máté (producer, Kráss Kontent)
  • Hajdú Gábor (szakmai igazgató, Project029 Magyarország)
  • Hering András (főszerkesztő, Nosalty és Refresher)
  • Kolosi Péter (tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország)
  • Lipták Tímea (a Women and Lifestyle üzletág vezetője, a női digitális- és magazinüzletág igazgatója, Central Médiacsoport)
  • Papp Olivér (szerkesztő, Kreatív)
  • Sipka Bertalan (közösségimédia-szerkesztő, Forbes)
  • Takó-Bencze Vivien (a Sztárok rovat vezetője, NLC)
  • Várhelyi Zoltán (a Sztárvilág rovat vezetője, Blikk)

Kapcsolódó cikkek