Harmadik éve az influenszerlista tetején: a TheVR titka

2025-ben már harmadszor készítettük el A legértékesebb magyar influenszerek listáját, ennek élén pedig harmadszor is a debreceni csapat, a médiabirodalommá vált TheVR áll. De hogyan?
A legértékesebb magyar influenszerek listáját keresd a Forbes.hu-n, kattints ide a húszas rangsorért!
Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán és Vaszkó Iván.
Mesterhármas az influenszerlista csúcsán: harmadszor is a debreceni csapat Magyarország legértékesebb tartalomgyártója. Végtelen videójátékozás a legnézettebb Twitch-csatornán – az április 22-vel záruló tizenkét hónapban a SullyGnome adatai szerint majdnem 2,3 millió órát nézték őket. Emellett van élvonalbeli reggeli műsoruk (Happy Hour), népszerű podcastbeszélgetések a magyar internet kedvelt arcaival, látványos tech videóik, a YouTube-on faviccpárbajoznak, a TikTokon pedig minden gyorséttermi hamburgert felzabálnak.
Utóbbi megérte, kevesen mondhatják el magukról, hogy ilyen piszok menő együttműködést üthettek nyélbe a Mekivel – saját menüvel, saját dizájnos dobozzal, csúcsminőségű reklámszpottal, kajakombós nyereményjátékkal.
Médiabirodalom
Amit több mint tíz év munkájával felépítettek, az már bőven médiabirodalom, az alapítókkal, Fábián Istvánnal és Komzsik Jánossal együtt pedig jóval többen dolgoznak rajta. Hosszabban a 2022. novemberi Forbes Tech mellékletben írtuk meg a történetüket: hogy hogyan vált a végtelen videójátékból médiabirodalom, és ezzel olyan médiacég, amihez hasonló nincs nagyon az országban, és melynek szívét a stúdiójuk adja, amit 2023 januárban meg is vásároltak.
„Az első olyan dolog, amit fel tudunk mutatni közel tíz év eredményeként. Dönthet bármikor úgy a Google, hogy törli a csatornát, és minden eltűnik. A stúdió nem fog”
-– mondta Pisti 2022-ben a Forbesnak.
Fábián István és Komzsik János cége, a We Are Media Tech Bt. legfrissebb beszámolója 2023-as, e szerint két éve rekordbevétellel és -profittal zártak – 311,8 millió forintos árbevétellel, 154,4 millió forintos adózott eredménnyel.
Első, 2023-as influenszerlistánkkal kapcsolatban interjút is adtak a srácok a Forbes magazinnak. Akkor azt mondták, hogy a bevétel 45 százalékát a YouTube-ból származó platformbevételek adják, harmincat a Twitch streamerplatform, 15-öt pedig a szponzoros együttműködések.
A bt. létszáma e pillanatban hat fő, a komoly stúdiófelszereltséget és eszközparkot pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2023-ban a befektetett tárgyi eszközök értéke 199,1 millió forintra ugrott a 2022. évi mérleg 42 millió forintja után.

Az idei listáról itt írtunk bővebben, alább pedig most azt mutatjuk be, hogy a módszertanunk mentén hogyan jött ki a TheVR mesterhármast érő aranyérme 2025-ben.
A Favikon nevű influenszer-adatbázis mutatója, az Authority Score segítségével, valamint a SullyGnome nevű Twitch-adatbázis magyar ranglistájának adatai alapján – módszertani definíciónk mentén – először negyven főre szűkített névsort készítettünk. Az Authority Score három, egyenlően súlyozott szempont (közönség, aktivitás, elérés) alapján méri a tartalomgyártók csatornáit.
A névsort ezután a SentiOne online-média-figyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakértőkkel értékeltük négy kategóriában.
- Követőbázis: az összes releváns közösségi médiumon elért követőszámukat, valamint azok kiegyensúlyozottságát vettük figyelembe. A HypeAuditor segítségével mértük az influenszerek közönségének minőségét, valódiságát és növekedési trendjét, aztán egy komplex mutatószámot számoltunk belőlük.
- Kedveltség: a SentiOne Brand Health Indexet és az eléréshez kapcsolódó mutatóit használtuk. A Brand Health Index a szereplőkről szóló pozitív és negatív tartalmak arányát – azaz énmárkájuk egészségét, kedveltségét – mérte.
- Aktivitás: az adott influenszer követőtáborának interakcióit mértük a HypeAuditor analitikáival, azt pontoztuk, mennyiére képesek aktivizálni követőtáborukat (a lájkok átlagos száma és a tartalmak közötti eloszlása; a kommentek száma, valódisága; a lájkok és kommentek aránya).
- Piaci visszajelzés: a média, a reklámügynökségek, valamint a közösségi médiás és influenszerkampányokkal gyakran foglalkozó márkák képviselőiből álló, huszonnégy fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.
Az adatpontokat ezután normalizáltuk a négy kategóriában. Ezek számtani átlagából áll össze az adott influenszer üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influenszerindex. Így jött végül össze a sorrend is a húsz legértékesebb magyar influenszerről.
Így számoltunk a TheVR esetében
A követőbázis részpontszám alapja a TheVR követőbázisának mérete és annak elérése mentén kerül kiszámolásra. Ennek normalizált értéke 10,00, ami a mezőny elére helyezi Janit és Pistit. A normalizáció miatt ez a pontszám azt jelenti, hogy relatív arányban a mezőnyben neki volt a legmagasabb pontszáma ebben a kategóriában.
A kedveltségi mutató alapja a HypeAuditor minőségmérő indexeinek, valamint a bázis valódiságát becslő mérőszámának és növekedési statisztikák komponenseiből áll. Normalizálás után ezen a fronton a TheVR 7,66-os normalizált pontszámával a mezőny felső harmadában helyezkedik el.
Az aktivitást a különböző platformokon kapott lájkok és kommentek alapján mértük fel. A TheVR 7,31-es normalizált pontszáma ezen kategóriában ugyancsak a mezőny felső harmadába helyezi őt.
A piaci visszajelzés a szakértői zsűri által adott visszajelzéseket összesíti. Normalizálás után ebben a kategóriában a TheVR csapata a második legerősebb pontszámot érdemelte ki 9,60-os értékkel.
A Forbes Influenszerindex a négy fő kategória számtani átlagaként jött ki, így alakult ki a végső, 8,65-os pontszám, ami zsinórban harmadik alkalommal is a lista csúcsára röpítette a debreceni csapatot.
Kit tekintünk influenszernek?
Azt a digitális tartalomgyártót, aki a magyar piacon meghatározó befolyással képes hűséges követőtáborának véleményét formálni. Bevételt hozó személyes tartalmai mellett üzleti megfontolásból népszerűsít termékeket, szolgáltatásokat is, akár nagy márkákét, akár sajátot. Az utóbbi időben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására, őket viszont a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar celebek listáján.
A pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszereket tehát elkülönítjük a korábbi teljesítményükből, ismertségükből, hírnevükből építkező celebektől.
Hamarosan a májusi Forbes magazinban is!
A Forbes.hu-n a lista rövidített verzióját találod, rajta mind a húsz szereplővel. A teljes lista a májusi Forbes magazin Social mellékletében jelenik meg, amiben mikroinfluenszerekkel, eltiktokosodó magyar márkákkal is foglalkozunk, Mark Zuckerberg Trump-pártiságának hátterét is elmeséljük, Forgács Mariann közösségimédia-szakértővel a piac hátterét járjuk körbe, az utolsó oldalon pedig a politikai tiktokkerrel, Seres Samuval villáminterjúzunk.
Keresd a magazint május hatodikától az újságárusoknál vagy a Kifli.hu-n!
Vállalatok:
- Bazsali-Németh Flóra (PR-szakmai vezető, Magyar Telekom)
- Blaumann Bence (ügyvezető, Rejoy)
- Nagy Szabolcs (marketingigazgató, Scitec Nutrition és Shop.Builder)
- Pörzse Norbert (alapító-ügyvezető, Vágyaim.hu)
- Tímár Rita (szenior régiós marketingmenedzser, SkyShowtime)
- Varga Anita Ágnes (marketingvezető, Rossmann Magyarország)
- Vida Annamária (szenior márkamenedzser, Coca-Cola Magyarország)
Reklámügynökségek:
- Bozsik Dóra (influenszermarketing-igazgató, PFR Group)
- Farkas Dániel (ügyvezető, Star Network)
- Forgács Mariann (alapító-tulajdonos, BeSocial)
- Hajagos Rita és csapata (ügyvezető partner, Red Lemon Media)
- Katona Zsombor és Luczy Martin (társalapítók, Kalu)
- Kiss Ágota (közösségimédia- és tartalomigazgató, ACG)
- Novák Péter (a Httpool magyarországi igazgatója, a Magyar Reklámszövetség elnöke)
- Steiner Bianka (PR-specialista, Socially)
Média:
- Gabnay Máté (producer, Kráss Kontent)
- Hajdú Gábor (szakmai igazgató, Project029 Magyarország)
- Hering András (főszerkesztő, Nosalty és Refresher)
- Kolosi Péter (tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország)
- Lipták Tímea (a Women and Lifestyle üzletág vezetője, a női digitális- és magazinüzletág igazgatója, Central Médiacsoport)
- Papp Olivér (szerkesztő, Kreatív)
- Sipka Bertalan (közösségimédia-szerkesztő, Forbes)
- Takó-Bencze Vivien (a Sztárok rovat vezetője, NLC)
- Várhelyi Zoltán (a Sztárvilág rovat vezetője, Blikk)