azkomgec logo
azkomgec.hu
azkomgec logo
azkomgec.hu

444 kalendárium #12: A Fidesz és a Tisza kampányának belső működését is részletesen bemutattuk

0 megtekintés
444
fidesz Tisza Párt kampány 444 kalendárium 444
Blurred placeholder

  • December végéig a hónap minden napján egy olyan sztorit, nagy témát vagy emlékezetes eseményt idézünk fel, amin a 444 idén dolgozott.
  • Köszönjük előfizetőinknek, hogy lehetővé teszik ennek a munkának az elvégzését.
  • Ha fontosnak tartod, hogy folytassuk ezt a munkát, akkor kérjük, hogy legyél a 444 előfizetője!

A közéleti érdeklődés már idén ősszel úgy pörgött, mintha a választás nem jövő tavasszal, hanem tényleg most vasárnap lenne. Mindig most vasárnap. A Fidesz és a Tisza is célként tűzte ki, hogy minden napot meg akarnak nyerni, egyik politikai erő sem akarja egy pillanatra sem elengedni a választópolgárok figyelmét (amihez persze egészen különféle erőforrások állnak rendelkezdésükre).

A 444 olvasói viszont nemcsak arról értesülhettek, mi zajlik a felszínen a politikai csatában, hanem arról is, hogyan gondolnak a kampányokat irányító szereplők, milyen stratégiát követnek és azt hogyan akarják megvalósítani.

Orbán hátrébb húzza Rogánt, a saját kezébe veszi a kampányt és kiteríti a lapjait - írta a kormányzati gépezet működéséről szeptemberben Rényi Pál Dániel. A fideszes stratégiáról szóló részletes cikkből kiderült többek között az, hogy a „minden napot meg kell nyerni” mottó egyfajta szállóigévé vált a kampány környezetében, egy kormányközeli elemző pedig úgy fogalmazta meg, hogy „már nem a pocskondiázás a hatásos, inkább a túlkiabálás.”

A cikk szólt arról is, hogy Orbán Balázs kinevezése leginkább azt jelzi, hogy a kormányfő saját kezébe vette a kampány irányítását, illetve hogy még a Harcosok Klubja is a miniszterelnök ötlete volt – de kiderült belőle még sok más részlet is.

Más utat választott a Tisza. „Az ér a legtöbbet, ha Magyar Péter mindennap kezet fog 50-100 emberrel”vázolta fel a Tisza működését ismerő források segítségével a vezető ellenzéki párt stratégiáját Bábel Vilmos. Szeptemberi cikkéből többek között kiderült, hogy a kampány irányítói a személyes jelenlétre tesznek fel mindent, amihez óriási önkéntes hálózatot építenek ki.

A párt kampányüzemmódját egy Tisza-sziget vezetője így írta le: „Az a kérés, hogy legyünk ott mindenhol”. Különösen a kopogtatás az, amit a kampánycsapat fontosnak tart. „A pulthoz jellemzően csak az jön oda, aki már szimpatizáns. Kopogtatással mindenkit el lehet érni. De a lényeg az, hogy látszódjunk.” További részletek a cikkben.

Ahhoz, hogy a politikai folyamatok belső működését is meg tudjuk mutatni, rengeteg háttérbeszélgetésre és újságírói munkára van szükség.

Az ilyen anyagok elkészítéséhez szükségünk van olvasóink támogatására. Ha fontosnak tartod, hogy továbbra is tudjunk ilyen történeteken dolgozni, kérjük, hogy fizess elő a 444-re!