Tényleg az kell a demokraták sikeréhez, hogy valaki hangosan kiabálja: „Trump TELJESEN KIBORULT, ÖSSZEOMLIK AZ ELNÖKSÉGE?”

- A demokraták elsősorban a hagyományos médiára építettek, eddig. A tavalyi választási vereség stratégiaváltásra ösztönözte a pártot.
- Vajon tényleg meg kell találniuk a demokrata Joe Rogant a sikerhez, és mindenben a republikánusokat másolni?
- Vagy elég lesz minden demokrata politikust felzavarni a TikTokra, esetleg indítsanak podcastot?
Egy friss kutatás igazolta azt az egyre közkeletűbb feltevést, miszerint a közösségi média és a videómegosztók váltak az amerikaiak fő hírforrásává a hagyományos tévécsatornák és hírportálok helyett. Ez a jelek szerint az amerikai politikában inkább a demokraták számára lehet újdonság, a republikánusok ezzel már jó ideje tisztában vannak.
A bulvárhírekbe és életmódtanácsokba politikai üzeneteket csempésző női influenszereket bemutatva nemrég már ismertettük az amerikai jobboldal médiastratégiáját, melyben fontos szerep jutott a podcastok, YouTube-csatornák és blogok laza hálózatának. Több elemző egyenesen meg van róla győződve, hogy ez az újfajta médiagépezet döntőnek bizonyult Donald Trump tavalyi választási győzelmében is. A 2024-es kampányban a demokraták ezzel szemben inkább a hagyományos média, például a televízió és a nyomtatott sajtó erejében bíztak, ami kevésbé bizonyult hatékonynak a közösségi média dominanciája mellett.
A választási vereség viszont arra ösztönözte a demokratákat, hogy új médiaplatformokra, különösen podcastokra és közösségimédia-csatornákra építsék a stratégiájukat. Az új megközelítés első jelei már láthatóak is, arról viszont megoszlanak a vélemények, elég lesz-e csupán lemásolni a republikánusokat, illetve mániákusan keresni „a baloldali Joe Rogant”. Az első ellenzékben töltött év derekához érve érdemes vetni egy pillantást rá, milyen próbálkozásokat látni az online médiatér elhódítására.