Tiborcz Istvánék értéket mentenek

Értékmentés, értékteremtés, értékmegőrzés – ezzel a szerénytelen címmel jelent meg egy PR-interjú az Octogon építészeti magazinban, majd az online verziójában 2023 nyarán Tiborcz Istvánnal, akit a BDPST Group tulajdonosaként mutattak be. A lap jelezte is, hogy a cikk fizetett tartalom. A kormányközeli Magyar Hírlapot már nem érdekelték az ilyen apróságok, ők sima cikként közvetítették az üzenetet.
Az interjú a Szabadság téri Verno House nevű hotel megnyitásának apropóján született, de a végeredmény hagyományos értelemben vett reklám helyett nyilván arról szólt, hogy sulykolják a címet. Az „érték” szó a címen felül tizenegyszer szerepel a cikkben, a „társadalmi” négyszer.
- Nem csekély dilemma és feladat ez, elhiheti
- Komoly felelősséggel járó misszió ez
– üzente Tiborcz gondterhelten az interjú egy-egy pontján, hogy neki sem könnyű, ha a hazáért kell cselekedni.
Hasonló töménységű önfényezést hallhattunk Orbán Ráheltől 2022-ben egy reklámszakmai podcastben, miszerint szeretik azokat a projekteket, melyekben régi kastélyokat vagy adott esetben régi vállalatok székházait menthetik meg, „nagyon sok esetben tényleg az összeomlástól”.
Idén áprilisban pedig Tiborcz nyomta ugyanezt hagymákat emlegetve egy értékmentés és értékteremtés témájú pódiumbeszélgetésen, amiről mi is beszámoltunk.
A BDPST érezhetően mindent megtesz, hogy ne egy miniszterelnöki vej NER-es banki segítséggel hízó luxuskisgömböceként tekintsenek rá. Állításuk szerint a védelmező oroszlánt is azért választották logójuknak, mert fő céljuk „az értékmentés és értékteremtés folyamatán keresztül az épített örökségünk megóvása”.
Más kérdés, hogy ha az ingatlanprojektjeik mélyére nézünk, akkor láthatunk-e valódi értékmentést és értékmegőrzést.