Tekintélyelvű vezető megkopott tekintéllyel

- Három hónappal azután, hogy Orbán meghirdette, a lázadást megnyertük, és a történelem főutcáján vagyunk, ismét ott tartunk: lázadásra és ellenállásra szólít.
- Se a Trump-tornádó, se 2025 nem azt hozta eddig, amit várt, és a Tiszát sem sikerült megállítani.
- Az újabb próbálkozás a Harcosok klubja.
- A miniszterelnök azt üzeni, ügyesebbnek kell lenni az interneten, és akkor lehozzák a következő választást is, mint eddig mindegyiket.
- De mi van, ha már nem a csomagolással van a baj, hanem a termékkel?
A BOK-csarnokban tartott vasárnapi Harcosok Klubja-gyűlést (percről percre tudósításunk itt olvasható) napok óta tartó marketingkampány előzte meg. Volt ebben álrejtélyeskedő Facebook-poszt, előre felvillantott logó és sok shortvideó, a lassan csepegtetett információkból pedig összeállt a kép: a Harcosok klubja Orbán on- és offline választási hadserege lenne, aminek tagjai az interneten és minden választókerületben aktivizálják magukat, és megpróbálják a visszájára fordítani az állampárt számára aggasztó politikai folyamatokat.
Orbán a bombasztikus díszletek között tartott beszédében egy „digitális honvédség” felállításáról beszélt, aminek most tízezer tagja van, ezt meg kell duplázni, majd 100 ezerre emelni. Ennek a hadseregnek lenne a feladata Orbánt választási győzelemre segíteni.
A miniszterelnök előtt politikusok és influenszerek beszédei tüzelték a párt által toborzott közönséget. Régebben talán fennakadtunk volna azon, hogy mégiscsak a szerepek összekeverése, hogy Bohár Dániel és Szijjártó Péter felváltva szólalnak fel, de ebben a keretben mindez teljesen logikus volt. A Harcosok Klubja-megközelítés szerint végső soron mindenki csak egy felvillanó arc a futószalagon gyártott shortvideókban és posztokban, az pedig mindegy is, hogy egy állami intézményt irányít, vagy csak szeret a kamerába beszélni, a lényeg, hogy megfogja az emberek figyelmét.