155 kínai kajáldát ellenőrzött a fogyasztóvédelem, 126 eljárás indult

Lezárult a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság országos, távol-keleti üzemeltetésű kereskedelmi és vendéglátó-ipari létesítményeket vizsgáló akciója, ami során 120 kereskedelmi és 155 vendéglátó-ipari egységet ellenőriztek. A hivatal közlése szerint a kereskedelmi szektorban feltárt leggyakoribb problémák közé tartozott
- a termékek helytelen jelölése, különösen a magyar nyelvű tájékoztatás hiánya (35%),
- valamint a nyomon követhetőségi hiányosságok (22%).
- Emellett a dolgozók érvényes egészségügyi könyvének hiánya az ellenőrzött egységek ötödénél (21%) volt megfigyelhető.
A vendéglátási szektor vizsgálata során
- az alapanyagok nyomon követhetőségében mutatkozó hiányosságok (55%)
- és a higiénés feltételek nem megfelelő volta (47%) képezték a főbb problémákat.
15 kajálda működését felfüggesztették a súlyos élelmiszer-biztonsági és higiénés hiányosságok miatt.
A vizsgálatok során eddig összesen 126 hatósági eljárás indult az élelmiszer-vállalkozókkal szemben, amelyek keretében közel 16.500.000 Ft összegű bírságot szabtak ki a kormányhivatalok.