Az MTVA központjába került a Magyar Rádió lebontott legendás stúdiójának dísze

Közel másfél éve már, hogy kiderült: a Miniszterelnökség védelmet adott a tervezett Pázmány-kampusz miatt eltűnő Magyar Rádió-épületek egyikében, a 22-es számú stúdió falán álló Hárfázónak (1960).
A Vigh Tamás (1926-2010) munkájaként, alumínium és vörösrész elemekből, hegesztéssel és domborítással született műtárgy lényegét egy stilizált hárfán játszó nőalak adja, akit repülő madárfigurák, egy hangvilla, valamint egy hangjegyeket is rejtő ötvonalas kotta vesz körbe.
Az egy 2021 júniusában elindított közérdekű bejelentés nyomán, 2024 márciusának utolsó napjaira védetté vált munka túlélése emiatt biztosított volt, sokáig azonban nem lehetett tudni, hová is került.

A lapunkhoz néhány hónappal ezelőtt elérő információk szerint előbb darabokban átvitték az Opera korábbi próbaterméből 2,5 milliárdért kiépített Dohnányi Ernő Zenei Központba – épp úgy, ahogyan a 6-os stúdió egyes burkolatelemeit –, valamikor július folyamán pedig az MTVA Kunigunda útján lévő együttesébe került.
Augusztusban épp ezért sajtómegkereséssel fordultunk az állami média zászlóshajója felé, választ azonban nem kaptunk, így a több irányból érkező jelzésekkel ellentétben személyesen nem tudtunk megbizonyosodni a Hárfázó állapotáról.
Ezt a helyzetet oldotta most fel a Köztérkép közösségének egyik tagja, Göröntsér Vera, aki az oldalon nemrég friss fotókat tett közzé.

Göröntsér a feltöltött képekhez kapcsolódó leírásban így írt:
Az alkotás egy picit félreeső, de védett helyen van úgy, hogy itt mégis viszonylag sokan megfordulnak, így többen láthatják. […] Érdekes háttérszínt kapott, ami valahogy modernizálja.
Az állítás igaz, hiszen a Hárfázó a Kunigunda utcai épület már csak dolgozói mágneskártyával elérhető részén kapott helyet, ahol viszont a munkatársak által gyakran közlekednek.
A friss fotók itt láthatók.