Egyre nagyobb bajban van Elon Musk közösségi oldala

A Similarweb piackutató cég legfrissebb adatai szerint a Facebook, az Instagram és a WhatsApp anyacége, a Meta által kiadott Threads alkalmazás közel áll ahhoz, hogy utolérje legnagyobb versenytársát, az X-et a mobilappon realizált felhasználók tekintetében – írja a TechCrunch.
Mint ismert, Elon Musk 2022-es Twitter feletti hatalomátvétele jelentősen csökken a platformot használók tábora, főleg miután a 2024-es választási kampányban a milliárdos Donald Trump mellett kampányolt agresszíven. Ezt kezdetben a Jack Dorsey korábbi Twitter-vezér új közösségi hálója, a BlueSky lovagolta meg sikeresen, később aztán azáltal, hogy Európában is elérhetővé vált, a Threads is egyre nagyobb népszerűségre tett szert.
Ma viszont már zongorázható a különbség: a Bluesky júniusig, 372,5 százalékos éves növekedést ért el, de a világszerte napi aktív felhasználóinak száma továbbra is csupán mindössze 4,1 millió körül jár. A friss mobilos adatok arra utalnak, hogy a Threads jelentősebb versenytársává válhat az X-nek iOS és Android rendszereken, még több hirdetési bevételt bezsebelve, ami jelenleg a Meta egyetlen bevételszerzési stratégiája a Threads esetében.
Míg a Threads esetében mindössze 6,9 millió napi webes látogatást regisztráltak világszerte 2025 júniusában, addig az X-en ez 145,8 millió volt. Előbbi közelebb volt a BlueSky-hoz, ami 5,3 milliós átlagos napi webes látogatást ért el a vizsgált időszakban. A Meta legfrissebb bevételi jelentése szerint a Threads hivatalosan havi 350 millió aktív felhasználóval rendelkezik, míg az X Musk tavalyi állítása szerint havi 600 millió aktív felhasználót mozgat meg.