A pünkösdi hosszú hétvége első délelőttjén összeomlott a balatoni vonatközlekedés

Meghibásodott Tárnokon a sorompó reggel, ami jelentősen lassította a vonatközlekedést a Velencei-tó és Balaton felé. A Mávinform közlése szerint a székesfehérvári vonalon és a csatlakozó vonalain 30-60 perccel hosszabb menetidőre, néhány állomáson a megszokottnál hosszabb ideig tartó várakozásra lehet számítani. A késések csökkentése érdekében több vonat Érd felső felé közlekedik, ezek a járatok a Vonatinfó térképen nem követhetők.
A sorompóhiba miatt délelőtt több járat el sem jutott a Balatonig. A Balatonfüredről 8:23-kor a Déli pályaudvarra elindult Vízipók sebesvonat (19727) csak Budapest-Kelenföldig közlekedett, ahogy a Déliből 11:30-kor Balatonfüredre indult Vízipók sebesvonat is.
A Balatonfüredről 9:11-kor a Déli pályaudvarra elindult Katica InterRégió (IR 19747) már Martonvásárigig jutott. A Balatonszentgyörgyről 8:15-kor a Déli pályaudvarra elindult Déli <-Parti InterRégió (IR 18407) pedig szintén csak Martonvásárig közlekedett.
A Velencei-tóhoz utazóknak sem volt könnyű reggelük. A Déli pályaudvarról 9:40-kor Székesfehérvárra elindult G30-as vonat (4592) Gárdonytól Z30-as vonatként (4514) közlekedik tovább, a Székesfehérvárról 11:48-kor a Déli pályaudvarra induló Z30-as vonat (4525) pedig csak Gárdonytól közlekedett. A Déliből 11:50-kor Pusztaszabolcsra induló S40-es vonat (4124) teljesen kimaradt, a Kőbánya-Kispestről 10:57-kor Tárnokra elindult S36-os vonat (3864) pedig csak Budapest-Kelenföldig közlekedett. A Déli pályaudvarról 11:10-kor Székesfehérvárra elindult Z30-as vonat (4524) csak Gárdonyig jutott.
Vitézy Dávid a Facebookon azt kérdezte Lázár János kölekedési minisztertől, hogy:
Az első nyári hétvégén az év elején bejelentett 10 pontod rögvest megbukott. Megint kirúgsz majd egy MÁV-vezetőt bosszúból?
Hozzátette, „miközben autópályákra ömlenek a százmilliárdok, a vasúton néhány budi kitakarítása lett a legnagyobb idei beruházási vállalás. Csehország idén 50-szer annyit költ vasútfejlesztésre, mint Magyarország.”
Vitézy egyébként Kelenföldön követi az eseményeket, és azt írja, ha Lázár János igazán bátor lenne, itt tartana most Lázárinfót, „miután az első nyári hétvégén összeomlott a balatoni vasútvonal közlekedése. Sokaknak lennének hozzá itt kérdései.”
Hozzáteszi, Kelenföldön órák óta várnak a balatoni vonal vonataira: pótlóbusznak se híre, se hamva, a tájékoztatás a peronon nulla.
Most néztem végig, ahogy egy északi parti vonat érkezik, miközben a kijelzőn déli parti van, az utasokat sem a hangosbemondó, se senki nem tájékoztatta, hogy rossz vonatra szállnak.
Mint emlékezetes, a MÁV késési biztosítása június 1-jén indult el, és három nap alatt 9600 embernek már vissza is fizették a jegyár felét.