Három nap alatt 13 millió forintot fizetett a MÁV az utasainak a késések miatt

Június beköszönttével elindult a MÁV késési biztosítási programja, aminek keretében a közlekedési vállalat visszafizeti az utasoknak a megvásárolt jegyárak 50 százalékát, ha a vonat, a helyközi busz, az agglomerációs „kék” VOLÁN-busz vagy HÉV több mint 20 percet késik a menetrendhez képest.
Az első három nap tapasztalatairól Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató számolt be, mindenekelőtt arról, hogy a rendszer nemcsak létezik, „hanem valóban működik is”.
A rendszer első három napján ugyanis a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, méghozzá az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyek esetében – teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében.
A vezérigazgató szerint az induláskor akadt még némi technikai probléma, ami miatt a késések miatti visszafizetéseket az utasok nem tudták átvenni a jegypénztárakban, de mára ez is elhárult, de akinek további panasza akad, azt Hegyi arra biztatja, hogy nyugodtan forduljon az ügyfélszolgálathoz.
Hegyi Zsolt már korábban jelezte, hogy a késési biztosítások fedezésére a MÁV összesen kétmilliárd forintot különített el, mostani posztjában pedig azt is elárulta, ebből mennyit voltak kénytelenek eddig felhasználni.
A késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataink mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra
– adott információt a jelenlegi állásról a vezérigazgató, hangsúlyozva egyúttal, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem az a MÁV célja, hogy elfogadhatóvá tegye az utasok számára a késéseket, továbbra is azért igyekeznek, hogy megszüntessék, de legalábbis csökkentsék a kellemetlenségeket.